Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Flere som kun gir pakkekalender annenhvert år? Har fått noen reaksjoner på at jeg ikke vil gi hvert år..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Hvorfor iallverden bare annenhvert år? Et barn har jo ikke begrep om tid på samme måte og vil jo ikke forstå hvorfor det ikke får hvert år. Og nei, her får de hvert år.
Lilleleen Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 hva får de det året de ikke får pakkekalender da?
Tøffe Tøflus Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Hadde nok reagert hvis det gjaldt noen jeg kjente.. Hva er grunnen til at du ikke vil gi barna dette hvert år? Enten det er ork/kapasitet eller økonomi finnes det nok av måter å gjøre dette både enkelt og billig! Jeg fikk pakkekalender av pappan min hvert år inntil jeg var 24..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Grunnen er vel det at jeg syntes det til tider kan bli litt mye! Pakker hver dag i hele desember, pluss julaften. Tenkte derfor å gi pakkekalender annenhvert år og sjokoladekalender+barnetvkalenderen annenhvert år.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg reagerer overhodet ikke på at du ikke vil gi pakkekalender hvert år. Selv har jeg har ingen intensjoner om å gi mine fremtidige barn pakkekalender (har en i magen foreløpig). Jeg synes adventskalenderstyret har tatt helt av. Advent er ventetid. Om barna skal få pakker hver dag frem til jul, hva er det da å glede seg til på julaften? Om det evt blir pakkekalender en gang, så kan de kanskje åpne hver sin dag og alle på julaften. Fetteren min og kona gjorde en vri for sine 5 barn sist jul: de lagde adventskalenderen somrebusløp og hadde gjemt vekk gamle magasiner (type donald, ponny, sølvpilen etc) fra de selv var små og så fikk barna finne noen magasiner hver på uliek dager. Til stor jubel! Barn er ikke så kravstore egentlig men når trenden er å gi barna mobiltelefoner og dvd'r i adventskalenderen så skrus forventningene i taket. Hva med små hyggelige ting familien kan gjøre sammen i adventskalenderen? F.eks spillkveld, filmkveld etc?
Agehya Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg vurderer aktivitetskalender i år. Har hatt det en gang før, med stor suksess. Dei fekk godteri på lørdagen, men alle dei andre dagane var aktiviteter. Hengte bare opp mange lapper, og skreiv på dei kvelden i forveien.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 Tja, alt går vel. Jeg fikk aldri pakkekalender når jeg var liten og skal gi det hvert år til mine to barn. Er faktisk ferdig med å handle inn gaver til pakkekalenderen deres i år, og synes det er utrulig koselig å stelle istand til de Ble litt vel dyrt i år, men tar litt av når man først begynner. Vi kjøper ikke leker ellers i året, barna får ordentlige leker til jul så de har i massevis og vel så det resten av året. (besteforeldre er "flinke" å skjemme de bort med leker når de møtes)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #10 Skrevet 17. oktober 2009 da er det ikke synd på dem. Vi fikk sjokoladekalender nesten hvert år og pakkekalender en gang i blandt. Vi som barn syntes det var helt greit )
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #11 Skrevet 17. oktober 2009 Mine har aldri fått pakkekalender. De får den billige sjokoladekalenderen, og Røde Kors sin kalender. Tar det heller igjen i strømpen julaften morgen:) Der ligger det en gave, noen julehefter og litt snop:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #12 Skrevet 17. oktober 2009 Synd det er veldig rart å gi bare annethvert år. Enten så får de pakkekalender hvert år, eller så får de det ikke i det hele tatt her i huset. Her får alle pakkekalender, men det er ikke bare leker i kalenderen. Jeg synd ikke kalenderen bare skal være leker og godt. Her blir klesskapet fornyet med sokker, truser osv hvert år. Votter, luer osv har også kommet der. Slike ting som jeg uansett må kjøpe til dem, kommer der. Også leker og noe godt, men det er ikke mye. Ingen unger har klaget, men kjempe fornøyde med fornying i skapet. Selv fikk jeg også truser, sokker osv i kalenderen og jeg var kjempefornøyd. Å kunne ta på meg noe nytt nesten hver dag i desember syns jeg var morsomt. Og det var vel igrunn meg som begynte å be om slikt i kalenderen, da min mor var rådvill ett år og ikke ante hva hun kunne ha i den. Da kom jeg og ba om nye sokker, og det var vel rundt skolestart alder tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå