Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 34 nå, og har ikke kjennt noe som virker som kynnere (ut i fra hvordan de er beskrevet på dette forumet og ellers på nettet).

Virker som om alle har det hele tida, og at mange kjenner disse kjempetidlig..

Hvordan skal disse egentlig kjennes ut? Og skal det være vondt? Merker at magen blir hard inni mellom, men det er bare hvis jeg trykker tilfeldig på den at jeg kjenner det... Det er ikke noe jeg kjenner av meg selv.

Er det slik at jeg skal ha jevnlige kynnere by now?

Føler meg totalt uvitende og forvirra....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjente aldri noe til kynnere. kanskje en gang i uke 33. Da kjente jeg noen sammentrekninger som var litt vonde. varte ikke lenge og det ble med den ene gangen.

:)

Skrevet

Har lest her inne at det var en jm som hadde sagt at man får kynner mer og mer mot slutten av sv.skapet. Også er det vanlig å få det om man stresser. Noen får det kanskje oftere av andre grunner,men det vet ikke jeg.

Men det er ikke like lett for førstegangsfødene å kjenne de. Ofte kan en førstegangs gå gjennom hele sv.skapet og tro at hun ikke har hatt kynnere. Men det har hun sannsynligvis hatt. Det er jo livmorens måte å trene til fødslene på.

Andregangsfødene kjenner det ofte-og gjerne ganske tidlig fordi man gjenkjenner følelsen. Selv er jeg andragangs og skal ærlig innrømme at jeg har kjent kynnere mange flere ganger enn med førstemann. Men det er visst vanlig at andregangs opplever det oftere.

Skrevet

Mine første kom i uke 10 denne gangen. Så alt er normalt...

Skrevet

jepp, de aller fleste, eller alle, har kynnere under svangerskapet, men ikke alle som legger merke til dem.

Skrevet

Er i samme situasjon...har ikke peiling om jeg har kynnere eller ikke, eller hvordan det skal føles.

Eneste er at magen blir veldig hard av og til, men det gjør ikke vondt eller noe, bare stram og kanskje litt ubehagelig....

Plages med bekkenløsning og av og til når jeg går får jeg veldig vondt på fremsiden og rett under magen....ellers så kjenner jeg ingen ting

er i uke 36 nå...

Skrevet

Du er førstegangs? De kjenner ofte ikke kynnere så mye. Senere graviditeter imidlertid...

Skrevet

Det er det som er kynnere. At magen strammer seg og blir hard. Har hatt masse kynnere dette svangerskapet, men ingen merkbare i det første. Ikke vær redd, du er helt normal. Det er ikke vondt med kynnere for min del, mens en venninne synes det er veeeeldig ubehagelig :)

Skrevet

Not to worry! Alle har kynnere fra uke 12. Flergangsfødende kjenner de bare mye tidligere. For meg har de i perioder vært temmelig smertefulle i dette svangerskapet, allerede fra ca uke 20.

Nå i de siste ukene har de kommet sammen med ganske sterke menstruasjonssmerter.

Kynnere er limorens øvelser til den skikkelige jobben. Sunne sammentrekninger som bare er bra. Kjenn etter på magen din, særlig når du legger deg om kvelden og slapper av. Kjenn om du ikke får hard mage i 1-2 minutter av gangen.

Skrevet

Godt å se at jeg ikke er alene om å være litt forvirra.

Tusen takk for masse svar.

Jeg har ikke kjennt noe av det dere beskriver, men kjenner det sikkert senere...

Det er lett å bli forvirra og bekymra når man leser at sånn og sånn skal ting være, og man ikke kjenner seg igjen i det. Jeg får bare fortsette å være gravid som best jeg kan... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...