Gå til innhold

Andre som ikke kommer til å få lappen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 år, men kommer nok aldri til å få lappen.. har skikkelig trafikk-angst, og har allerede sløst vekk maange tusen på å prøve å ta sertifikat..Måtte bare sette foten ned til slutt.

Det er bare så kjedelig med alle kommentarer jeg får på dette, folk tar det jo som en selvføgle at noen på min alder har lappen og da kommer jo spørsmålene.. føler meg mislykket på en måte.

Bor heldigvis slik at jeg ikke er avhengig av bil da, rett ved barnehage og butikker, kort avstand til buss. Mannen kjører jo så vi har jo bil da:) Er sjelden jeg må ta buss noe sted..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, du er ikke alene.. Folk maser på meg også om at jeg må få lappen snart, men jeg er veldig redd for å kjøre eller bare det å sitte på.

Det ble ikke noe bedre når jeg var med i en liten ulykke i begynnelsen av svangerskapet..

Lykke til :)

Skrevet

Jeg tar bussen og trives med det. Har tre barn nå, og har til dags dato enda ikke hatt bruk for bil. Det er to kilometer til busstoppet, men man har da føtter... Nei, jeg kommer ikke til å ta lappen. Bare som en protest, jeg syns at det er en uting at folk mener at jeg må ha den.

Skrevet

Jeg komme sikkert ikke til å få lappen. Har rett og slett ikke råd til det. Er så dyrt. SÅ har jeg ingen jeg kan øvekjøre med, så da må jeg ta ekstra kjøretimer på kjøreskolen. Og en time koster 470 (hvis det ikke har steget). Litt kjedelig, for har veldig lyst på lappen.

Skrevet

Til dere som sier "herregud, har du ikke lappen enda??" til andre: husk at det gjerne er en god grunn til det..

HI

Skrevet

tør ikke begynne på den jeg (ikke har jg penger heller), livredd det skal skje noe og at det skal være min feil (er 25, har to barn, ingen mann så tar buss)

Skrevet

jeg er 24 og kommer nok heller aldri til å ta lappen. Kjenner mine begrensninger, jeg er en forferdelig passasjer som roper ut i hytt og pine når jegtror vi skal kræsje ;) Er en redd passasjer og hadde neppe egnet meg som redd sjåfør.

Bor også sentralt nå, men jeg syns jodet er litt synd at jeg må belage meg på å bo sentralt i by resten av livet :-/ Har lyst til å flytte til et mindre sted (men ikke så lite at alt er i gangavstand).

Menmen. mannen har lappen da, det hjelper vel litt!

Skrevet

Er 30 og har ikke lappen. Også mange som sier når jeg skal ta lappen. Da pleier jeg å svare: når du betaler for kjøretimene mine. Da holder dem som oftes kjeften. Ikke alle har råd eller trenger lappen. Er fornøyd med buss, bane og tog jeg. Bor ganske sentralt. Er det krise, så fins drosje.

Skrevet

Synes du er heldig jeg!

Jeg har nemlig samme skrekken, er ikke glad i å kjøre bil og er direkte livredd på vinterføre. Men jeg har lappen...

Derfor er det ingen som forstår at jeg ikke vil kjøre bil og at jeg ikke tør låne en fremmed bil.Folk blir direkte sure når jeg ikke vil være sjåfør (drikker sjelden alkohol), så da blir det ofte til at jeg drikker littegranne alkohol bare for å slippe å være sjåfør.

Til og med mannen min som vet hvor engstelig jeg er for dette blir frustrert når jeg nekter å kjøre, jeg har jo lappen og en nesten ny bil står på gårdsplassen.. Skulle ønske jeg ikke hadde lappen, da hadde jeg ikke hatt noe valg, da hadde jeg sluppet å kjøre.

Skrevet

Jeg kjørte opp på moped noen måneder etter jeg ble 16.

Etter en stund kviet jeg meg bare mer og mer på å kjøre og planla alltid kjøringen sånn at det var minst mulig trafikk og folk som så meg..

Nå er jeg 19. Planen var jo tidligere å kjøre opp på bil, bare at jeg ikke hadde råd. Men nå når jeg tenker på det å kjøre bil kvier jeg meg bare mer og mer. Jeg har ikke troen på at jeg klarer det, så på meg blir det aldri lappen på bil :/

Skrevet

For et år siden ville jeg svart at jeg aldri kom til å ta lappen. Ble skadet i en alvorlig trafikkulykke da jeg var 17 og drev med lærekjøring. Har ikke turt å kjøre siden. Men nyttårsaften 08-09 bestemte jeg meg for at det skulle være nyttårsforsettet mitt å komme over denne angsten. I februar hadde jeg sertifikatet i hånden, som 29-åring.Nå kjører jeg, om ikke med glede, så iallfall ikke med angst.

Jeg tror helt oppriktig at når jeg kunne klare det, ja så kan alle klare det!

Skrevet

jeg kommer heller aldri til å ta lappen...har ikke råd,er ikke bra for miljøet og har ticks, så tørr ikke...er iikek alvorlige ticksa eg har, men alvorlige nok til at jeg ikke tar lappen:)

får sjelden spørsmål av folk som kjenner meg om hvorfor jeg ikek tar den, for di vet at jeg er en miljøfreak, så di går utifra at det er derfor:P er det fremmede som spør, så sier jeg bare rett ut at jeg er opptatt av miljøet...får noen rare blikk, men di spør ikke flere ganger:P

har desuten lovet sønnen min på tre at han skal få lappen når han blir stør:P han så en porche her om dagen, og spørte om han kunen få den, så vi har avtalt at han får lappen og bil av meg, så passer han på sin gamle mor når den tid kommer:P hehe veeeeldig sikker avtale:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...