Gå til innhold

Hvorfor skal ikke barn arve sko? Link takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet hvorfor barn ikke skal arve sko, men trenger en link som er fortrolig til en som ikke vil forstå hvorfor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å gå med noen andre sine sko....ikkje akkuratt behagelig...

Aner ikkje om det er skadelig, men eg vet at det er jysla ekkelt...

Skrevet

"Barn bør ikke arve sko, mener skoekspertene. For akkurat som vi har fingeravtrykk, har alle en spesiell måte å gå på.

Hvis et barn skal gå i en sko, der det allerede er et ferdig avtrykk etter et annet barn, tvinges det inn i en måte å gå på som ikke er barnets eget gangmønster." (kilde: http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article470902.ece )

"Kan barn arve sko?

Dette er ikke å anbefale, da en barnefot som ennå ikke er ferdig utviklet, vil kunne ta skade ved å bruke en sko som er "gått inn" eller gått skjev av en annen fot. Barneføtter er høyst forskjellige, og skoene passer kun til den første eieren." (kilde: http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Utstyr/Klar-og-sko/Hvor-store-sko-skal-du-kjope/ )

Var to av treffene jeg fikk ved å Google barn+arve+sko

Skrevet

Kaster dere alle barneskoa dere har da???

Selv gir jeg de til barna i afrika...bedre med sko enn ikke sko i det hele tatt...

er det rart det er et vannvittig overforbruk i vestlige land????

Skrevet

Nei, jeg gir dem videre til de som vil ha det. Andre foreldre kan velge om de vil at barna skal ha brukte sko. Og i u-land tror jeg nok at barna/de voksne er glade for alle slags sko uansett om de er brukte eller ikke, så jeg gir også gjerne dit. Andre ting som klär kjöper vi gjerne brukt.

Skrevet

Har ingen barn enda, men jeg ser ingen grunn til at barna i Afrika skal få skjeve føtter pga. dårlige sko. Jeg har fadderbarn, sender penger og klær. Mine egne sko bruker jeg til det kun er "lørver" igjen av dem.

Skrevet

Så du tror det å gå uten ko er bedre for føttene for de i Afrika?? Hehehe...

tydelig at du er svensk...

For å si det slik...så tror jeg barna i afrika har mye større problemer enn mulige skjeve føtter...

Skrevet

Ja, de har større problemer og derfor trenger man ikke lage flere. Selv om man er dårlig stilt så er det ikke behov for å gjøre ting verre ved å gi dem ting som kan gjøre tilstanden verre. For hvorfor skal barna i Afrika bruke sko vi selv ikke ville brukt på våre barn? Det fins andre måter å hjelpe på.

Skrevet

Så du kaster både klær og sko fordi du ikke vil at dine egne barn skal bruke dem????

Man bruker ting om igjen for å forbruke mer enn nødvendig...

Sjefen min som er sykepleier, jobbet som det i 30 år, har familie i Gambia; når hun reiser nedover spør hun oss som har små barn om vi har noen brukte sko hun kan ta med...det er stor skomangel der nede og det siste de tenker på er faktiskt skjeve føtter som man KAN få....verre med infeksjoner i beina fordi man ikke har sko det hele tatt og ihvertfall ikke medsisiner til å behandle en infeksjon....

Hvor uvitende går det an å bli Vinterfittan?

Skrevet

Med en slik oppførsel og språkbruk som du viser så tror jeg at jeg avslutter diskusjonen her

Skrevet

Neffi, du har gått langt over streken slik som du har skrevet til vinterflickan....

Tåpelig av deg!

Skrevet

Hæ? Hva var galt med innlegget...?

Du har kanskje ikke noe godt svar?

Skrevet

Neffi.... VinterFITTAN... det gjorde vel heller det gode poenget ditt for dumt til å lese.

Skrevet

Neffi da ... selv du ser vel at den siste setningen din ble for drøy.

Du oppnår langt flere sko sendt til afrika om du ikke snakker så nedsettende om andre. Kommer mye lenger med en saklig diskusjon.

Skrevet

ÅÅhhh...dumme meg...så ikke at det var flickan og ikke fittan jeg....nesten det samme da..

Skrevet

Minus Neffis "skrivefeil", så er jeg faktisk ganske enig med henne. Kjenner en fyr fra Uganda, og han har klart å få bygget en skole der nede for foreldreløse barn. Han driver også og samler inn klær og sko også som folk har brukt. Men, selvsagt så sender man ikke ned ullgenser og cherroxer til Afrika, men pent brukt tøy og sko er ypperlig å gi videre.

Tar gjerne i mot brukt tøy selv, og låner og gir bort ting til mine venninner også.

Skrevet

Jeg er enig med Oslomor.

Sender selvfølgelig ned alt av for små sko og klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...