Treningsmamma har født ♥ Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Vi var på legevakten i går og fikk pencillin da han er rød i ørene. Gir stikkpiller med jevne mellomrom da han har mellom 39,5 og 40,3 i feber. Slapp og lite matlyst. Han er ikke seg selv i det hele tatt. Blir litt bekymret da feberen ikke går ned. Den går elvfølgelig noe ned ved stikkpillen men det stiger ganske raskt igjen. Han ble ett år i går. Hvor lenge kan de ha høy feber før man gjør noe? Glad for litt råd her
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Grunnen til at de er restriktive med å gi antibiotika ved ørebetennelse, er nettopp det du nå opplever - det virker ikke alltid. Og de har også funnet ut at barna blir like fort friske, med eller uten medisin. Og selv om de er røde i ørene, så er det ikke sikkert der er betennelse. antibiotika og penicillin virker ikke på virus. Det er også nok, så lenge du får ned tempen ned en halv grad, og allmenntilstanden bedrer seg. Allmenntilstanden er viktigst, og den tempen ditt barn har er ikke unormal for et så lite barn, faktisk:) Du har jo vært til legen, men vanligvis sier en 3 dager med høy feber så til legen for de små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå