Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Hvis barnet ligger ca 36 .6 tallet i feber når det er helt frisk og så har 37.7 når det er forkjølet, ville dere tenkt da at det har feber???
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Ene barnet mitt har 36,6 som frisk temperatur, og føler seg faktisk dårlig når tempen nærmer seg 38. Spesielt nå når ungen er blitt noen år, og er over småbarnsårene. Det er antall grader tempen stiger, og ikke bare over 38-38,5 som gjelder, har jeg erfart. Noen mennesker har en litt annen frisk temperatur enn andre. Jeg har til og med hørt om ei dame som har over 38 som frisk temperatur. Hun var innlagt på sykehuset, og de mente hun hadde feber;) Men hun var jo bare slik:)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Nei, for meg er feber 38,5, MEN tar selvfølgelig hensyn til almentilstanden... (også alder på barnet skal tas i hensyn selvf.. Er barnet under tre måneder så ville jeg ha reist til lege faktisk)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Hun er seks måneder om noen dager. Grunnen til at jeg er så usikker er fordi vi har en pencilinkur liggende som vi skulle starte med dersom hun fikk feber. Grunnen til dette er at crp hennes ligger på 33 og hun hadde stor vekst av phenumokkoker. Hun er i grei form, men sover lite og er grinete en del. Merker at hun er tett i nesen og hoster en del. What to do???
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Ring legen eller legevakta forklar situasjonen og hør hva legen mener..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg ser ikke på 37 som feber. Men det er jo så forskjellig fra folk til folk. Gjør som 17.53 sier. Ring legevakten og spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå