Gå til innhold

sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man sykepenger et helt år selv om man har sagt opp jobben? Jeg slutter i nov..Trodde det jeg..Nå er jeg litt ille ute¨

\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planlegger du å gå sykmeldt i ett år, men mener at du ikke trenger det hvis du ikke får sykepenger?

Da er du en svindler og burde skjerpe deg 100 hakk!

Skrevet

Du sier opp jobben for å gå sykemeldt?

Skrevet

Jeg sa opp jobben min fordi sjefen er helt forferdelig. Nå viser det seg at jeg muligens har fått MS. Det fikk jeg vite bare en kort stund etter jeg sa opp.Skal på videre utredning for å bekrefte/avkrefte om jeg har det. Er deprimert, men går på jobb fortsatt. Men, legen min har sagt at det luresete er å sykemelde seg på grunn av min helse. Hadde jeg visst at jeg muligens kom til å bli sykemeldt hadde jeg ikke sagt opp. Regnet med at ville komme til å finne en ny jobb ganske raskt p.g.a mine brede kompetanse. Men, jeg kan jo ikke drive å søke jobb hvis jeg bare blir dårligere og dårligere.

Skrevet

Du kan selvsagt ikke være sykemeldt fra en jobb du ikke har!!

Skrevet

Gud for en haug med tåpelige svar.

Ja, om du blir sykmeldt før du slutter i jobben fortsetter sykepengene i inntil et år selv om du har sagt opp. Du er jo da syk og ute av stand til å være arbeidssøker.

Skrevet

Du kan fint være sykemeldt selv om du ikke har jobb. Da leverer du sykemeldingen direkte til NAV og så utbetaler de sykepenger basert på inntekten du har hatt de siste året (eller noe slikt).

Etter ett år som sykemeldt må du enten begynne å jobbe igjen eller gå over på rehabilitering/attføring. Men dette kan du ta opp med legen din når den tid kommer

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du alltid må være så stram og nebbete jeg pila.

Skrevet

Er det noe som er stramt og nebbete her, er det idiotsvarene et par anonyme kommer med til HI. Hun spør et helt legitimt spørsmål og får beskjed om at hun er en svindler som selvsagt ikke kan gjøre noe som er helt lovlig.

Skrevet

Ja ja, deg om det. Du har tydeligvis nok av selvtillit!!

Skrevet

har du mulighet til å trekke oppsigelsen tilbake? hvis du blir sykemeldt før oppsigelsestiden har gått ut tror jeg det går greit.. det vil vel da være nav som utbetaler dine sykepenger. er ikke sikker, men ring å snakk med nav. masse lykke til! og håper det går bra under utredningen med deg, klem :)

Skrevet

HI

Tusen takk. Trenger noen trøstende ord. Føler alt er bare et kaos..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...