Gå til innhold

Har noen tatt tamiflu i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har influensasymptomer, og jeg har fått tilbud om tamiflu. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har tatt en kur, og tar nå forebyggende (halv dose) mens jeg venter på vaksinen. Hva lurer du på?

Skrevet

Nei, jeg lurte på efaringer i forhold til dette... :)

Hvordan virket de, fikk du de for egne symptomer, eller for sykdom i familie, sånne ting.

Skrevet

Ja jeg fikk de for en virusinfeksjon jeg hadde tidligere i høst, som viste seg å være negativ for svineflu.

Nå bruker jeg det forebyggende fordi jeg er veldig utsatt både for å bli smittet og for å bli alvorlig syk om jeg blir smittet (har underliggende sykdom i tillegg til graviditet). Har ingen betenkeligheter med det. Er mye mer bekymret for en evnt influensa enn hva disse gamle velutprøvede medisinene kan gjøre med barnet mitt. Det er flere leger som har anbefalt meg å ta disse medisinene. Merker ikke på kroppen at jeg tar dem. Skal ta de hver dag iallefall fram til torsdag, da får jeg vaksinen. Jeg har heller ingen betenkeligheter med vaksinen:-)

Skrevet

Tusen takk!

Jeg har vært svært negativ til vaksine, men fordi jeg er mye i kontakt med et prematurt barn (hvor moren døde i barsel), har jeg revurdert dette. Særlig aktuelt ble det da sønnen min ble syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...