Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? Vaginal undersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Var hos jormor i dag, hadde termin på onsdag så ville ta en vaginal undersøkelse. Det hun skrev i papirene mine var: cervix lett baktil avflatet,lukket. Noen som kan hjelpe meg med dette? Vil det si at jeg ikke er moden i det hele? Er førstegangsfødene, og er det da normalt at en kan gå med åpning FØR fødselen starter?Eller er det normalt at det er lukket frem til riene starter?Noen med erfaring?

Så skrev hun HKF på babyen sitt leie, hva vil det si?

Håper på svar

Vil så gjerne føde NÅ!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal prøve. Slik ville jeg ha tolket det: Livmorhalsen lett bak-bøyd, avflatet betyr at den ikke lenger er 4 cm lang (som er normalt for en lukket livmorhals). Du har ingen åpning. Allikevel tyder dette på at kroppen din er i ferd med å gjøre seg klar til fødsel;)

Barnets leie HKF betyr hode knapt festet.

Synes dette ser oppløftende ut, jeg. Lykke til!

Skrevet

TUSEN TAKK for svar!!!! Håper noe skjer i den nærmeste fremtid, er sliten av å gå og vente nå. Ikke noe kjekt å gå på overtid heller :/

Men det at hodet knapt er festet, hva menes med det da?At det ikke er festet skikkelig? Kommer jeg eventuelt til å lekke fostervann som splash viss det skulle gå?

Skrevet

Vil gjette at hodet smokker på plass hvis vannet skulle gå!

Er du førstegangs?

Hvis du har født før er det ikke sannsynlig at hodet fester seg bedre enn det allerede har gjort. Jeg skal ha nr tre, og har samme beskrivelse på leie. Hun kommer ikke lengre ned enn hun er nå før fødsel er i gang.

Det er ingen forhåndsregler du behøver å tenke på om vannet skulle gå nå. Med hodet så langt nede i bekkenet er du klar for det meste!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...