Gå til innhold

SLUTT å mobbe de med matspørsmål her inne!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen spørsmål er for domme, og for mange førtegangs gravide, står det mye, mye rart ute på nettet, fordi for mange synser og mener noe om alt. For de som har vært gjennom svangerskap, har barn osv kan de se latterlig ut, fordi vi tar disse tingene for gitt!! Men for de som faktisk lurer på noe, så forstår jeg godt at de signerer med anonymknappen ut ifra de mange svar.

Om dere ikke vet noe, kan dere heller la være å kommentere i det heletatt.

Matportalen svarer ikke alltid like konkret på spørsmål som man ønsker, og da er det godt å høre råd fra noen som kanskje har litt erfaring.

God helg!

Trønderjenta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig. man bør få lov til å spørre om alt. Ingen er tvunget til å svare.

Skrevet

Mye tryggere å stole på anonyme dibbere.

En idé; snakk med legen, han tror ikke du er "dom".

Skrevet

Beklager at du måtte henge deg opp i " dum ", men jeg antok at du klarte å overse den...... ( synd ), jeg sier heller ikke at man SKAL stole på anonyme eller de med signatur for den saks skyld som skriver / svarer her inne, men det fins jo grenser for hva slags svar man trenger å lire av seg.

- Så godt vi har sånne som deg her inne som passer på;) !!!!!!

Skrevet

Hvilke matspørsmål er det egentlig snakk om her, jeg kan ikke huske å ha sett ett eneste i det siste.

Skrevet

Det dukket opp et innlegg lengre ned på siden, hvor noen spør om majones. Da kom jeg også på endel andre besvarelser fra tidligere innlegg, og jeg synes litt synd på de som får enkelte av de tilbakemeldingene.

Derfor skrev jeg innlegget.

Skrevet

Svar i den tråden istedetfor da, Sommerfugl. Teit å lage ny tråd!

Skrevet

Nei det synes jeg ikke. For saken er den, at det er flere som stiller matspørsmål generelt og blir " ledd " av, så da angår vel ikke det kun en diskusjon om majo.

Skrevet

Takk! Jeg er førstegangs og litt forvirret over hva man kan/ikke kan spise. Noen sier den ene, mens andre sier noe annet. Man finner kanskje ikke fasiten her inne, men det må være lov å spørre.

Jeg lurer sikkert på masse rart som gravid. Det er sikkert ting som andre vet eller finner helt idiotisk å spørre om, men det må være lov å spørre likevel

Skrevet

Hahaha - var det den tråden hvor det var en som lurte på om hun kunne spise majones når hun var gravid? Det var jo litt morsomt da...

Skrevet

Jeg klarer ikke å skjønne at man kan lure på det engang.

Synes det er et utrolig dumt spørsmål - og svaret sier seg selv.

Hva skal være farlig i majones; olje? egg?

Skrevet

"Lov å spørre"? Spør i vei du. Ingen som kaster deg i fengsel. Men du kan jo bruke hodet før du spør. Og husk, ikke majones som del av helgekosen.

Skrevet

"Hva skal være farlig i majones; olje? egg?" Hvem vet? Jeg visste ikke at salami kunne være farlig, at man kunne spise dressing osv. før jeg leste det her inne. En av grunnene til at jeg er her er for å plukke opp gode tips og råd fra dere som har vært gravid før. En kan ikke vite alt om alt vet dere;)

Og selv om dere vet alt så er det ingen grunn til å være nesevis med oss som ikke vet så mye og har mange spørsmål. Ja, det er lov å bruke hodet, men som gravid så blir man (iallfall jeg blir) ofte usikker og redd for å gjøre noe gale. Det er rart hvordan den lille passasjeren i magen kan endre egen dømmekraft noen ganger.

Skrevet

Jeg er på mange måter enig med deg, men jeg er enig med de andre her også. Det nytter ikke å stille spørsmål til en bønch med anonyme og ta svaret for god fisk.

Les på matportalen, og snakk med legen.

Og hvis man lurer på noe, så er trimester og terminklubbene fine, for der får man som regel litt hyggeligere svar.

Anonymforum er råttent, og det fårm man ikke gjort noe med uansett hvor mye man skriker og bruker utropstegn:)

God helg til deg også!

Skrevet

Kan nå bli mange hysteriske spørsmål her inne. Må nå være lov å godte seg litt over hva stressede gravide lurer på innimellom? Ethvert spørsmål kan ikke besvares like seriøst. Hvis man er innom BAM med gjevne mellomrom blir man rimelig forsynt med matspørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...