TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 ...og det er i tillegg en eks samboer.... Selv om jeg vet det ikke er noe mellom de lenger og det ikke kommer til å bli det heller, liker jeg det ikke. Han har akkurat reist ut på jobb, og vanligvis har vi da ingen mulighet til å treffes før han kommer hjem etter 4 uker, men denne uken er han stasjonert i hjembyen, så da pendler han hjem om kvelden.¨ Nå ringte han og lurte på om vi hadde noe planer for kvelden, for hun hadde ringt og lurt på om han ville bli med på kino - dvs han ikke kommer hjem i kveld. Hadde det vært en av kompisene, så hadde det ikke gjort meg noen ting at han ikke kom hjem, han har jo nettopp vært hjemme i en hel måned... Han vet jeg er litt sjalu på henne, men han bare ler av det. Sier at hadde det blitt noe mer mellom de, så hadde det skjedd for lenge siden.. Den minste lille sjanse de kunne ha hatt, ødela hun ved å få barn med en annen. Tidligere ringte hun mye til han også, men etter at jeg kommenterte det har hun nesten ikke ringt - som jeg vet om hvertfall.. Jeg kjenner henne litt, og hun er veldig grei og jeg stoler på han - likevel kjenner jeg at dette ikke greit.. Jeg er ikke den sjalue typen, er bare henne jeg reagerer på. Sa ikke noe da han ringte, og da blir det vel for dumt å ta det opp etterpå... Blir en kjekke fredagskveld ja...
Ronja&Odin Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 jeg mener nå at en x er en x og den kan bli i fortiden, så lenge man ikke har barn sammen som knytter de sammen... hadde samboeren min dratt på kino med sin x, hadde jeg blir veldig sur... og jeg er ikke den sjalu typen jeg heller. men jeg hadde selv aldri funnet på noe slikt
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Skjønner deg godt, dette hadde ikke jeg likt heller. Og jeg funderer svært på hvilke intensjoner hun har med å invitere med seg x-en på "date"..... Hadde de vært en gjeng hadde jo det vært noe annet (kanskje?) Nei, jeg hadde nok reagert på samme måte som deg ja....... Hadde en x av meg ringt å bedt meg med på kino, hadde jeg takket pent ne til det altså!
*Molly mus* Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Det hadde ikke jeg virkelig ikke godtatt.
Tøysetipp Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg tenker at du da heller må jobbe med deg selv. Du trenger ikke like det og det kan du jo informere han om, men det viser jo en stor romslighet i et forhold som jeg tror er sunt. Jeg overnatter hos min eks, jeg sov der hele helgen, det samme gjør min samboer. Dette pga. avstander og fordi vi begge har et nært forhold til våre eks-samboere. Uproblematisk for oss begge. Jeg tenker at uansett hva som måtte skje så kan jeg ikke forhindre min samboer i å forelske seg på nytt. Og er det mer liv laga et annet sted så er det til det beste for henne.. og for meg.
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Hehe ... du er tydeligvis langt mer tolerant enn meg, for om mannen hadde ringt og foreslått noe slikt hadde han fått til svar at det kunne han bare glemme. Ring og få ham hjem, du, også forklarer du hvordan du føler ting over litt god mat i kveld. Burde ikke være noe problem for ham å forstå hvorfor du synes det var et dårlig forslag, selv om du stoler på at han ikke hadde funnet på noe "tull". Så nei, det blir ikke dumt å ringe ham og ta det opp på nytt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 han har valgt, og han har valgt deg. inntil det motsatte er bevist burde du vel kanskje velge å stole på han
vuosttas Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg hadde heller ikke godtatt det.. Ekser er ikke interessant, så lenge man er i ett seriøst forhold. Hvorfor pleie vennskap med en eks? jeg skjønner ikke det. Og når samboer i tillegg vet at du er litt sjalu på henne? Av hensyn til alle parter bør han holde seg unna henne. Og kino enda?? Aldri aldri akseptert det!
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 Skjønner godt at du ikke liker det selv om du stoler på han,jeg hadde sagt fra at det kunne han bare latt være.. Vet ikke hvordan han er ,men synes han av respekt for deg kunne takket nei til det.Hadde han tolerert hvis du gikk på kino med din x? Det vet jeg ikke min hadde synes noe om så derfor gjør ikke han slikt heller..
Mom2Two Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg forstår godt at du ikke liker det. På en måte så synes jeg man kan la en eks være en eks (jeg ser bort fra tilfeller der man har barn sammen, det er noe helt annet). Jeg for min del ser egentlig ikke noen grunn til at man skal "pleie" forholdet til ekser, og synes vel ikke det er så naturlig. Det er helt greit med en epost av og til, en telefon eller en sms en gang i blant osv., for å høre hvordan den andre har det, men å møte den andre til stadighet uten partneren synes jeg faktisk ikke er naturlig. Helt greit at mannen har jentevenner, men jeg synes det er noe annet med mennesker man har vært intime med. Det går et skille der for min del. Altså greit å holde kontakt, men ikke pleie og gi næring til et vennskap. Synes det er to forskjellige ting. Jeg vet at mange ser annerledes på dette, og det respekterer jeg. Mange synes vel det er greit å møte ekser man har et "avklart" forhold til. Jeg har flere venninner som gjør dette, felles for dem er at de har et stort behov for bekreftelse fra menn. Jeg husker spesielt en venninne som inviterte alle sine ekser til 25-års dagen. Skikkelig trivelig for den nye typen..hehe.. Hun solte seg i glansen av komplimenter og oppmerksomhet hele kvelden, og la opp til et spill for å gjøre type sjalu. Klart de kan forelske seg i en annen uansett, men man trenger vel ikke legge opp til det;o) Dessuten tror jeg at hvis man f. eks er inne i en dårlig fase i et ekteskap, så skal det mindre til før man faller for en annen eller faller tilbake til en annen for å være mer korrekt, og har det en gang vært kjemi mellom noen så vil det alltid være noe der.
Mille** Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 Det hadde ikke vært greit her, men heldigvis er det helt utenkelig. Er kun meg som har ekser å snakke om da, han har bare noen løse forbindelser fra tidligere, hehe....Hadde aldri dratt på kino med eksen min da.
Mom2Two Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 For å legge ting èn ting til: Synes utrolig mange skal være så "politisk korrekt" når det gjelder dette og si at "joooo, klaaart han kan gå ut med ekser", så synes de egentlig ikke at det er greit i det hele tatt når alt kommer til alt, og sliter med følelsene sine i forhold til dette.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 16. oktober 2009 #13 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg tror nok ikke det finnes så veldig mange som hadde sagt at dette er greit. Ikke jeg heller. Er heelt utenkelig for meg å mene at det ok hvis sambo skulle dratt på kino med en eks.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. oktober 2009 #14 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg tror HAN faktisk mener det er helt uproblemtaisk. Hadde samme "problem" med samboeren min (på et tidspunkt hvor vi ikke bodde sammen, bare var kjærester). Han skulle på helgetur med karateklubben sin, også ringte x'n dagen i forveien å spurte om de skulle dra på kino. Da svarte han "nei, jeg skal avgårde i helga", og da satt jeg rett ved siden av han. Han syntes ikke det var et problem i det heletatt. Jeg hadde jo satt pris på om han svarte at "nei, det kan jeg ikke fordi jeg har kjærste og drar på kino med henne"... menne... Nå i ettertid ser han jo at det var dumt å svare som han gjorde.... Jeg hadde ikke godtatt det, what so ever!
Helverine Skrevet 16. oktober 2009 #15 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er ikke spes sjalu, men jeg kjente at dette bare hørtes helt feil ut Kanskje ikke det du trengte å høre nå men.... Kom hit du, jeg sitter også alene i kveld
Ksenia & Anjem Skrevet 16. oktober 2009 #16 Skrevet 16. oktober 2009 Whaaat? sprøtt! Kino med ekssamboeren?
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #18 Skrevet 16. oktober 2009 Det verste er jo faktisk at han prioriterer å være sammen med henne fremfor deg. Tror faktisk ikke min superego mann engang hadde tørt å spørre om det.....
Gjest sug lut Skrevet 16. oktober 2009 #19 Skrevet 16. oktober 2009 Svakt og ynkelig og folkelig på sitt verste. Her går vi begge ut med ekser hver for oss både på kino, til luinsj, på middag, på byen - uten at noen sliter med det.
mai mammaen til to Skrevet 16. oktober 2009 #20 Skrevet 16. oktober 2009 Det kommer jo veldig an på hvorfor forholdet er blitt avsluttet tenker jeg. Non er jo gode venner etter et forhold... de er bare ikke forelsket lenger liksom... En venninne av meg har mye kontakt med sin x samboer... Når hun traff mannen sin fortalte hun han tidlig i forholdet at han måtte akseptere det osv. Dem er ofte på middagsbesøk til hverandre. Dem har vært i hverandres bryllup osv.... men samtidig så vet jeg at jeg hadde blitt ganske sjalu selv. men nå har ikke min samboer noe særlig med forhold bak seg...
mai mammaen til to Skrevet 16. oktober 2009 #21 Skrevet 16. oktober 2009 Det kommer jo veldig an på hvorfor forholdet er blitt avsluttet tenker jeg. Non er jo gode venner etter et forhold... de er bare ikke forelsket lenger liksom... En venninne av meg har mye kontakt med sin x samboer... Når hun traff mannen sin fortalte hun han tidlig i forholdet at han måtte akseptere det osv. Dem er ofte på middagsbesøk til hverandre. Dem har vært i hverandres bryllup osv.... men samtidig så vet jeg at jeg hadde blitt ganske sjalu selv. men nå har ikke min samboer noe særlig med forhold bak seg...
Tøysetipp Skrevet 16. oktober 2009 #24 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har vært i forhold hvor dette var helt utenkelig, fordi jeg ikke stolte på vedkommende og fordi vedkommende brukte sine ekser for å få bekreftelse for mine følelser ovenfor henne. Min bestevnn er min eksmann. Vi har en deal som går ut på at ingen kvinner skal få komme imellom vårt forhold. Det har ikke bare vært problemfritt fra mine kjæresters side eller hans. Det samme har min samboer ovenfor hennes eks-samboer som også er hennes bestevenn. Den respekten går begge veier mht å akseptere og til å vise hensyn. Noen vil kanskje synes det er rart, men jeg liker hennes eks veldig godt og vi kommer godt overens. Det samme med min eks og min samboer. Jeg gir henne frihet under ansvar- det samme får jeg tilbake. Alle kort er lagt på bordet og det er faktisk veldig problemfritt. Jeg er kanskje mer tolerant enn andre og mener at det er helt ok å flørte, men at man vet hvor grensen går. Det eneste kjipe er å sitte og tvinne tomler når den andre er ute på byen. Jeg kjenner at jeg blir sjalu, men ikke verre enn at det går greit. Jeg ønsker også det samme tilbake.
-Lane- Skrevet 16. oktober 2009 #25 Skrevet 16. oktober 2009 Det hadde vært greit for meg,ja. Jeg føler ikke at jeg har noen rett til å bestemme over mannen min. Jeg liker ikke å bli bestemt over selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå