:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 jeg har fått invilget lenger tid og pc ved eksamen grunnet dysleksi. i tillegg fikk jeg et fint lite ark som jeg kan koppiere opp og sende ved alle eksamensinnleveringene mine. der det står at: Vedlagte oppgavesvar er skrevet av en student med dysleksi. med bakgrunn i studentens dysleksi har han/hun lese- og skriveproblmer, og dette kan merkes i formuleringer og settningsstrukturer. dette er på høyskolenivå. jeg er litt usikker på om det er noe jeg burde sende med. eller om det i større grad gjør at de tenker på eventuelle feil og at sensor ut utgangspunktet blir negativt instilt til oppgaven? hva tenker du?
Gjest sug lut Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg har aldri vært borti det, men det høres umiddelbart ikke dumt ut. Ville ikke tenkt MER på evt feil, heller omvendt. Har du fått det ved den institusjonen som også har innvilget ekstra tid ville jeg def brukt det, like greit som at sensor uansett sitter og lurer på om du har dysleksi eller ikke. Hvis institusjonen opererer med en sånn "dobbelt-forsikring" for dyslektikere er dessuten sensorene briefet om det på forhånd (om skolen har gjort jobben sin).
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg er ikke sensor, men jeg ville sendt med skrivet slik at den som skal sensurere oppgaven ser forbi skrivefeil ol. og konsentrerer seg om innholdet. Selv om de ikke skal bedømme etter skrivefeil så gir det ofte et negativt og rotete intrykk og da er det bra at sensor vet hvorfor og på den måten ser forbi dette. Ønsker deg lykke til:)!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2009 takk for svar da sender jeg den med
Store My Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg jobber som lærer/forsker på en høgskole, og fungerer dermed som sensor i diverse sammenhenger. Jeg ville absolutt lagt ved det lille arket med opplysningen om at du har dysleksi. Dårlig språk i en oppgave KAN tyde på at studenten har gjort venstrehåndsarbeid, slurvet i vei, og ikke giddet å lese gjennom, og når jeg mistenker dette vil jeg nok si at det virker inn på det generelle inntrykket og dermed på karakteren. Dette gjelder jo imidlertid ikke deg, og dermed er det greit at sensor vet at dine skrivefeil/problemer med å fomulere deg skyldes dysleksi og ikke generell slurv. Tror de fleste sensorer ville lese oppgaven med andre "briller" om de fikk et slikt brev.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2009 takk for svar det er betrygende og lese spennende med eksamen på høyskole nivå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå