Gå til innhold

Samboeren min har muligens fødselsdepresjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lege som må kontaktes da? Eller finnes det andre muligheter ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kontaktet lege eller helsesøster

Skrevet

Ja, fastlegen er porten inn til evt psykologhjelp og det er han/hun som må henvise videre. Jeg hadde fødselsdepresjon selv med mitt første barn. Det er helt forferdelig, man føler seg fortapt og fanget i et sort hull med et alt for stort ansvar. Jeg resignerte og bare gråt i flere måneder. Angrer nå, og tenker at jeg burde tatt tak i det og oppsøkt hjelp der og da. Men når man er i situasjonen så tenker man ikke selv at deter en fødsesdep., man bare tror det er tungt med skrikinga til barnet og at man har sovet for lite. Bedre å søke hjelp for tidlig enn for sent. Da hadde nok min første tid med barnet blitt mye bedre. Hos noen svært få kan fødselsdep utvikle seg til fødselspsykose- og det er virkelig heavy!! Det kan være farlig for både mor og barn.

Lykke til, håper du støtter samboeren din, det er kjempeviktig at du stiller opp for fullt..

Skrevet

Altså, her er det mannen i huset som muligens har det da.

Jeg skal kontakte legen hans, men må si det frister og gå. Han gjør ingenting og det er ikke mulig å få kontakt med han. Sur og sint ofte.. Eksploderer for ingenting osv.

Prøver så godt jeg kan og være forståelses full, men jeg er virkelig sliten av å ha alt ansvaret selv. I tillegg må jeg passe på han. At han står opp når han skal, rydde etter han, osv. Også må jeg tåle raseri utbrudd og at han kaller meg det ene og det andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...