Gå til innhold

Hadde dere ringt legen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i litt over en uke nå vært veldig tett i nesa og snørrete. Hoster litt, men det har jeg gjort siden forrige forkjølelse.

Men nå de siste dagene har jeg fått sinnsykt vondt i bihulene på ene siden. Har ikke noe feber, bare sinnsykt vondt hele tiden.

Trolig bihulebetennelse. Kan dette gå over av seg selv? eller må jeg ha antibiotika? Har 3-4uker igjen til jeg skal føde, å vil nødig være forkjølt da :/

Hva hadde du gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort det. Bihulebetennelse kan gå over av seg selv, men siden du har veldig vondt og i tillegg er gravid, hadde jeg ikke nølt med det.

God bedring!:)

Skrevet

antibiotika har ofte dårlig effekt på bihulebetennelse, så ta otrivin og paracet :) God bedring.

Skrevet

Bihulebetennelse er ikke fali, så jeg hadde bare slappet godt av med et teppe rundt meg på sofaen med en kopp varm te, hadde jeg vært deg. Vet bihulebetennelse kan være skikkelig vondt, og faktisk oppleves det enda verre nå når vi er gravid fordi de små blodårene inni nesa vår (og andre steder) er utvidede. Det er derfor det blir enda trangere nå når du er forkjølet enn ellers, og det er dette presset som føles så ubehagelig. Tror ikke legen kan gjøre så mye for å hjelpe deg... Det beste rådet jeg kan gi deg er å slappe av og å unngå trekk :) (Og nesespray letter på trykket ja. Ellers kan en skikkelig saltvannskyll være lindrende...)

Skrevet

Dro til legen jeg for sikkerhetsskyld. Han var ikke i tvil om at det var bihulebetennelse, han oppdaget nemlig at jeg var hoven rundt det ene øye.

Så da ble det antibiotikakur på meg. Funket sist gang jeg hadde bihulebetennelse, så får håpe det funker nå også.

Har ikke tid til å være syk nå, med en aktiv 2åring og en stor baby som snart melder sin annkomst :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...