Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Er det bedre å jobbe i klesbutikk enn i matvarebutikk...?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Ville heller jobbet i matbutikk enn i klesbutikk. Ansatte i klesbutikker virker så sure og snerpete. Hadde ikke orket slike kollegaer
Willy Wonka Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Nei, ser ikke ned på butikkansatte. Må være mye mer spennende å jobbe i en matbutikk...der handler "alle typer" mennesker. Mens i en klesbutikk kommer bare målgruppen til den aktuelle klesbutikken...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 I mine øyne spiller det ingen rolle...en jobb er en jobb. Så lenge en er hyggelig og høflig så er det ingen grunn å se ned på noen. ....er det noen jeg ser ned på ang. butikkjobb, så er det disse snipene på klesbutikkene av og til som ikke kan vente på at jeg kommer meg utav butikken dems....bare fordi jeg er en str. 46.... DE ser jeg ned på. Venninna mi skulle gifte seg, gikk til den lokale brudesalongen og fikk beskjeden i døra "Nei, du, her har vi ingenting til sånne som deg" ...litt stor, men ikkje ei dundre....så...visse butikkansatte ser jeg ned på ja. Men det er mer som person enn hva eller hvor de jobber..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Nei ) skjønner ikke vitsen med å se ned på folk pga hva de jobber med. Så overflatisk er ikke jeg, men virker som en del her inne er det. Så skjønner at du spør. Virker litt slik at flere tenker som så. Nei, har du ikke høyere utdanning, da er du ikke verdt noenting. Slik jeg føler ihvertfall da.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 syntes alle jobber er like viktige.De jeg ser ned på,er de som aldri skulle ha jobbet i butikk.F.eks.da jeg var i en stor gullsmed forretning i Oslo og skulle kjøpe,ett gullsmykke.og jeg ba om å få prøve et gullkjede medt et stort anheng,hvorpå dama i butikken sa....tror ikke det er noe for din lommebok,sånne ser jeg ned på.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Hun var skikkelig frekk ja, trodde sikkert at hun var noe siden hun solgte dyre smykker....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 Såklart ikke,er jo fullstendig avhengig av de. Ei vennine jobber i matbutikk,og hun føler hun blir sett ned på av en del desverre.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 Har du tatt salg og service og jobber i butikk så kan du faktisk tjene gansek bra;) Kommer helt ann på hvilken butikk du jobber på.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 Ja jeg ser ned på butikkansatte når jeg står ved disken og skal betale. Av den grunn at jeg ikke sitter i rullestol eller er under 120 høy. Vanskelig å se opp til noen som sitter...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 Enig med 13.21. Har nesten aldri opplevd en sur person som jobber i matbutikk, men ofte opplevd grinete personal på klesbutikken. Lurer på hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #13 Skrevet 16. oktober 2009 Har jobbet mye i butikk selv. Ser ikke ned på de!!! Men jeg vet det kan føles stigmatiserende spes. med uttales som "å sitte i kassa på Rema/Rimi" er det siste endel vil ende som. Det er krevende å ha en service jobb, og de som klarer det bra gjør en kjempejobb! De takler høyt tempo og x antall mennesker i løpet av en dag med ett smil. Det er noe å ta av seg hatten for!!! Jeg ser ikke ned på noen pga yrke, men jeg har liten respekt for mennesker som behandler andre som dritt i jobben sin. F.eks leger som aldri burde ha hatt pasienter, men som kanskje hadde fungert bedre i en forsker jobb. Eller butikkansatte som som kommenterer vekt/klesstørrelse på en ufin måte.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #14 Skrevet 16. oktober 2009 Nei, det gjør jeg absolutt ikke! De gjør da en viktig jobb..Ser ikke ned på noen pga yrket deres.. Har venninner som jobber i butikk, i barnehage, som sykepleier.. de er alle likeverdige for meg, skulle bare mangle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå