Gå til innhold

Ser dere ned på meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg:

- er gift med han som er far til mine barn

- har 3 barn

- har 5 års høyere utdanning

- har god jobb og vi har tilsammen utbetalt rundt 60 000 kr hver mnd

- har eget hus

og ja...

- VALGTE å få barn som 20 åring! Når begge var studenter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, herregud, du var jo ung mor. Vent å se, du skilles snart fordi du er mer opptatt av å feste.

Skrevet

Nei, ser ikke ned på deg. Trodde nesten det var jeg som hadde skrevet innlegget. (Bortsett fra at jeg bare har 4 års høyere utdanning)

Skrevet

Ja, guri, eller reise rundt få å se verden! Etter 14 år sammen må jeg si at forholdet vår nok ikke har fått prøvd seg godt nok enda, vi er jo dømt til å ikke kunne holde sammen! ;-)

HI

Skrevet

Åhrrrr, spiller det noen rolle, da? Det var helt sikkert noen som så ned på deg da du fikk barn som 20-åring, men hva folk eventuelt tenker kan du uansett ikke gjøre noe med.

Gro Harlem Brundtland fikk også kommentarer da hun var gravid med sitt fjerde barn og gikk og trillet/gikk tur med de andre. "Jeg trodde det skulle bli noe av henne", var det en som sa... :) (Tipper han er flau idag:)

Så drit i hva andre måtte tenke!

Skrevet

Ja, jeg ser ned på deg. Ikke fordi valg du har tatt, men fordi du føler trang til å skryte og få annerkjennelse for valgene.

Skrevet

Er generelt bare litt lei av å høre at man må jo være helt blåst i hode om man kjører mot strømmen og velger å få barn på det tidspunktet det rent biologisk sett er best for kvinner å få barn på. Det er faktisk mulig å både få barn tidlig OG å kunne få en god utdannelse, jobb, god økonomi og egen bolig. Følte bare for å gjøre et poeng av det ;-)

HI

Skrevet

Ingenting i innlegge mitt var vel skryt vel? Jeg ville bare understreke at det å velge å få barn tidlig ikke er det samme som at man ikke kan styre livet sitt selv og få utdannelse og god jobb dersom man ønsker det. Man kan faktisk ha det helt likt til de som ventet noen år. Er litt lei av at folk skal henge seg sånn opp i alder.

HI

Skrevet

Hehe.. Selvfølgelig har hun til å skryte av seg selv!!

Høres ut som at du er stolt over deg selv og mannen din, HI:) Og det har du all grunn til

Skrevet

Nei, det finnes unntakt. Kjenner også et par stk som deg. Men om du ser på 50 kvinner som fikk barn da de var 20, og 50 kvinner som fikk barn da de va 27, så vil nok statistikken vise at det er flest i den første gruppen som er uten utdanning og er aleneforsørgere.

Men som i alt annet vil det alltid være unntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...