Gå til innhold

Når hadde dere som har blitt gravide sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt man skal ha sex noen dager før eggl.og på dagen man han eggl og dagen etter... Jeg vil gjærne ha en spire igjen jeg og.,så jeg mottar alle tips med stor takk:-) har prøvd endel mnd vi nå,men nr. 2 lar vente på seg dessverre. Lykke til til dere alle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter eggløsningen er det et vindu på ca. 24 timer hvor man kan bli gravid og siden sædsellene kan overleve i livmoren i flere dager er de som du skriver tiden frem til eggløsningen det lønner seg å ha sex.

Det er desvere vansklig å vite eksakt når eggløsningen kommer så det er anbefalt og ha mye sex gjennom hele syklusen (3-4 ganger i uken eller mer).

Men selv om man gjør alt rett er det likevel bare, for et friskt par i sin mest fruktbare alder, 25% sjense for å lykke hever måned. Så det å prøve i 6-9 måneder er ikke unormalt vi hører bare ikke om det fordi vi spår jo nesten aldri noen hvor lenge de har prøvd.

Hold motet oppe dette går nok bra.

Lykke til

Skrevet

Jeg tror det er veldig individuelt.

Jeg og samboer hadde sex før, mens og etter el i mange mnd. Så ble jeg lei, og dreit i hele el, vi hadde sex dagen etter el, men før befruktingen ifølge el kalkulator på babyverden og da satt den.. :)

Skrevet

3 daga før eggløsning sia vi prøve på jenta dn hær gangen :) Forrige gang hadde vi sex dagen før å d ble gutt ;)

D beste e å ha sex dagen før så sæden vente på egget som kommer ned :) Men om man har sex jevnlig e vell d egentlig d aller beste ;)

Skrevet

Startet på dag 8 i syklusen og ca annenhverdag framtil 1dag etter el, ble gravid på 1 pp.

Med førstemann(som ikke var planlagt) var sengevalsen 4 dager før EL,trodde jo det var en bombesikker dag så hoppa ikke av i svingen (jada jeg var burde visst bedre *flaut*). Blei nå gravid og har en liten gutt. Så det med å planlegge kjønn på den måten har jeg ikke no tro på da. Men morro hvis det funker såklart.

Skrevet

Jeg vet ikke helt når jeg har eggløsning, men jeg ble gravid 3 uker før mensen. Og han hoppet av. Så det var ikke helt planlagt å bli gravid.

Skrevet

Typen min kjører langtransport og er kun hjemme fredag-søndag. Jeg hadde eggløsning på en mandag. Jeg ble gravid etter 3 menstrasjon etter jeg sluttet på pillen. Så jeg mener den teorien om at de som bare har sex på helg kan bruke 5-6månder før de blir gravide. men forskjellig fra person til person

Skrevet

vi hadde sex på første dagen med positiv eggl.test..og kun den dagen..dette var 3.pp. kjente eggløsningen et par dager etterpå :)

Skrevet

Ble gravid på pillen, så ikke helt planlagt. Men vi skulle ha en til så ble ikke lei oss av den grunn:o)

Skrevet

Hadde sex den ene dagen med positiv el test fra cb - og pang så satt lille spire på første pp.....vi føler oss så priveligerte :):)

Lykke til - anbefaler CB digital el - :)

Skrevet

Finn ut hvor mange dager syklusen din har, er det ca 28 dager tar du og deler det på to. Ta da EL test litt før ventet EL. Bør ha sex 2 dager før, samme dag og 2 dager etter :) Det var innslag om dette på Legene her om dagen lykke til

Skrevet

Hver dag i ei uke før eggløsning. Om man blir lei er det bare å kjøre på med o-sex og hoppe på i svingen!

Skrevet

Jeg gikk på babyverden og sjekket når jeg skulle ha eggløsning. Stod den 21 juli. Hadde sex den kvelden og er 15 uker på vei =)

Men hadde gått på p-pilla og sluttet i juni, så det er nok derfor det klaffet med engang. Siden man kan bli veldig fruktbar etter p-pille slutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...