Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Noen gode forslag til hva lillebror kan hete? Er så mye vanskeligere denne gangen enn sist gang synes vi... Og vi leter og leter.. Og tenker og tenker..
Bøtteknott Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Elias? :-) Eller Erik. Hvis dere ikke vil at de skal begynne med samme bokstav, så kan kanskje Kristoffer?
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Sigurd, Sondre, Sverre, Vebjørn, Simon, Sindre, Andreas, Aksel, Håkon.
nitro circus Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Eskil ....det første som slo meg!! Lykke til : )
Anna Anka Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Eivind og Tobias er fint....men Tobias er kanskje litt velbrukt?
Anne83 Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Even...det første som slo meg...Eivind og Even! )
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2009 Eskil, Even og Erik er allerede navn på barn og voksne i nær familie, så de er uaktuelle.. Ellers er det liksom ingen som faller i umiddelbar smak... Vi hadde egentlig bestemt oss for Matheus, det var før vi viste at det var gutt.. Men så har 2 familier som bor her fått en gutt hver og gitt dem navnene Matheo og Mathias, og da synes jeg kanskje det blir litt dumt å kalle han for Matheus, siden disse 3 navnene er så like.. Dette blir jo lekekameratene hans her hvor vi bor, og dem kommer til å gå sammen i BHG og samme skoleåret på skolen.. Men samtidig er det ikke SAMME navnet, så da er det jo ikke helt håpløst heller.. Men så er det jo også slik at Matheus sies på ulike måter her hvor vi bor og der hvor vi kommer fra, så besteforeldre (iallefall 3 av dem, kommer til å si navnet feil, men hååååååper jo det går an å lære dem den riktige måten å si det på...) Så siden disse tingene kom opp begynte vi å lete litt på nytt og har nå to alternativer i tillegg til Matheus og de er: Iver og Olander Vi vil være sikre på at vi gjør et godt og riktig navnevalg, for vi begge synes at navnet er viktig, og er opptatte av at han skal få ha sitt egen navn. Med det mener vi at vi prøver å unngå veldig populære navn her i området, slik at han skal slippe å dele navnet sitt med en eller flere gutter når han kommer ut ytterdøra.. Så nå leter vi på nett, spørr på nettforum, kiker i slektsbøker osv :-P Dette er ikke enkelt altså, vi skal jo tross alt like navnet både jeg og mannen min også :-P
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 vemund vetle erlend sindre lars sindre sondra håvard håkon espen eirik ola simen jens hans
Bare jeg er meg :o) Skrevet 16. oktober 2009 #13 Skrevet 16. oktober 2009 Morten var det første som slo meg,hehe Sikkert fordi jeg kjenner to brødre som heter Eivind og Morten.
FrøkenSprøken Skrevet 16. oktober 2009 #15 Skrevet 16. oktober 2009 ERLEND Vi har en liten Erlend, og Eivind er egentlig førstevalget vårt dersom vi noen gang får en gutt, men det må nok utgå, for eksen til svigerinna mi heter det, og det var et vondt brudd. Den første kjæresten, og de hadde vært sammen i årevis. Så da TRENGER vi jo ikke å gni det inn... Men kanskje om noen år? Håper det, for Eivind er virkelig nyyydelig! Andre navn vi også liker: Vemund Even Endre Sigurd Magnus Iver Mats Ola Nå får vi ei jente denne gangen, men hvis hun hadde vært (eller viser seg å være) en gutt, skulle hun ha hett Vemund.
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #20 Skrevet 16. oktober 2009 Eivind og Anders Eivind og Vemund Eivind og Amund Eivind og Simen
OsloMor Skrevet 16. oktober 2009 #21 Skrevet 16. oktober 2009 Hva med Bror, synes det er såå fint navn:) (Synd ikke 1) min mann synes det, 2) jeg har noen sønn.)
LoveActually Skrevet 16. oktober 2009 #22 Skrevet 16. oktober 2009 Eivind og Vegard syns jeg er fine navn... hver for seg, og sammen ;-)
Tante Bassa Skrevet 16. oktober 2009 #23 Skrevet 16. oktober 2009 Anders og Martin synes jeg passer fint til Eivind. Lykke til med navnevalget :-)
snuppeluppe Skrevet 16. oktober 2009 #25 Skrevet 16. oktober 2009 Eivind er et nydelig navn:) Hva med Torstein eller Ivar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå