Gå til innhold

Storebror heter Eivind, hva skal vi kalle lillebror?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen gode forslag til hva lillebror kan hete? Er så mye vanskeligere denne gangen enn sist gang synes vi... Og vi leter og leter.. Og tenker og tenker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elias? :-)

Eller Erik.

Hvis dere ikke vil at de skal begynne med samme bokstav, så kan kanskje

Kristoffer?

Skrevet

Sigurd, Sondre, Sverre, Vebjørn, Simon, Sindre, Andreas, Aksel, Håkon.

Skrevet

Eskil

....det første som slo meg!!

Lykke til : )

Skrevet

Eivind og Tobias er fint....men Tobias er kanskje litt velbrukt?

Skrevet

Even...det første som slo meg...Eivind og Even! :o)

Skrevet

Eskil, Even og Erik er allerede navn på barn og voksne i nær familie, så de er uaktuelle.. Ellers er det liksom ingen som faller i umiddelbar smak...

Vi hadde egentlig bestemt oss for Matheus, det var før vi viste at det var gutt.. Men så har 2 familier som bor her fått en gutt hver og gitt dem navnene Matheo og Mathias, og da synes jeg kanskje det blir litt dumt å kalle han for Matheus, siden disse 3 navnene er så like.. Dette blir jo lekekameratene hans her hvor vi bor, og dem kommer til å gå sammen i BHG og samme skoleåret på skolen.. Men samtidig er det ikke SAMME navnet, så da er det jo ikke helt håpløst heller.. Men så er det jo også slik at Matheus sies på ulike måter her hvor vi bor og der hvor vi kommer fra, så besteforeldre (iallefall 3 av dem, kommer til å si navnet feil, men hååååååper jo det går an å lære dem den riktige måten å si det på...)

Så siden disse tingene kom opp begynte vi å lete litt på nytt og har nå to alternativer i tillegg til Matheus og de er:

Iver og Olander

Vi vil være sikre på at vi gjør et godt og riktig navnevalg, for vi begge synes at navnet er viktig, og er opptatte av at han skal få ha sitt egen navn. Med det mener vi at vi prøver å unngå veldig populære navn her i området, slik at han skal slippe å dele navnet sitt med en eller flere gutter når han kommer ut ytterdøra..

Så nå leter vi på nett, spørr på nettforum, kiker i slektsbøker osv :-P Dette er ikke enkelt altså, vi skal jo tross alt like navnet både jeg og mannen min også :-P

Skrevet

Lasse syntes jeg er så fint:-)

Skrevet

vemund vetle erlend sindre lars sindre sondra håvard håkon espen eirik ola simen jens hans

Skrevet

Morten var det første som slo meg,hehe

Sikkert fordi jeg kjenner to brødre som heter Eivind og Morten.

Skrevet

ERLEND :)

Vi har en liten Erlend, og Eivind er egentlig førstevalget vårt dersom vi noen gang får en gutt, men det må nok utgå, for eksen til svigerinna mi heter det, og det var et vondt brudd. Den første kjæresten, og de hadde vært sammen i årevis. Så da TRENGER vi jo ikke å gni det inn...

Men kanskje om noen år? Håper det, for Eivind er virkelig nyyydelig! :)

Andre navn vi også liker:

Vemund

Even

Endre

Sigurd

Magnus

Iver

Mats

Ola

Nå får vi ei jente denne gangen, men hvis hun hadde vært (eller viser seg å være) en gutt, skulle hun ha hett Vemund.

Skrevet

Vegard ville jeg valgt ;-)

Skrevet

Eivind og Anders

Eivind og Vemund

Eivind og Amund

Eivind og Simen

Skrevet

Hva med Bror, synes det er såå fint navn:) (Synd ikke 1) min mann synes det, 2) jeg har noen sønn.)

Skrevet

Eivind og Vegard syns jeg er fine navn... hver for seg, og sammen ;-)

Skrevet

Anders og Martin synes jeg passer fint til Eivind.

Lykke til med navnevalget :-)

Skrevet

Eivind er et nydelig navn:) Hva med Torstein eller Ivar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...