Gå til innhold

Mme for bedre nattesøvn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer jenta mi på 3 mnd, og hun våkner enda på natta og vil ha melk. Rundt 2 mnd sov hun hele natta.6-7 timer i strekk, men pluttselig slutta hun med det. Har hørt at en flaske mme på kvelden gjør at de er mette lengre. Noen som har erfaring med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er 3,5 mnd og sov hele natten (10 timer) fra hun var 8 uker og fram til nå for to uker siden. Nå vil hun ha mat på natta igjen.

Venninna mi som jobber på barneavdelingen på sykehuset, sier at hun ser ingen forskjell i hyppigheten på nattmåltid på barn som får bare mm kontra dem som får mme.

Så jeg ville fortsatt fullammingen var jeg deg!

Skrevet

Jeg måtte supplere med mme enkelte kvelder da jeg ikke hadde nok melk. Og de påfølgende nettene sov Knott hele natten.

Men jeg sto likevel opp på natta for å pumpe, for jeg ville ikke miste melka så tidlig. Også for å unngå skikkelig melkespreng på morningen selvfølgelig.

Nå våkner Knotten en gang om natten og får mat, og det synes jeg er veldig greit. Enn så lenge. Nå har vi så vidt begynt med grøt, så det kan hende han begynner å sove hele natten igjen.

Skrevet

Min venninnes sønn sov ikke en eneste natt gjennom før han fikk mme på kveldene, 8 mndr gammel.

Skrevet

Jeg fullammet til 10-12 uker selv, deretter supplerte jeg med en tåteflakse før leggetid (i tillegg til amming) kl. 19.00. Jeg ammet også før jeg la meg rundt 23.00, såkalt drømmemåltid. Da sov han som regel frem til et sted mellom 03.00 og 06.00. Våknet han i 3-tiden, sovnet han med en gang jeg hadde ammet, og sov gjerne helt til 07.30. Våknet han først i 5-tiden, var det ofte begynnelsen på dagen.

Har du prøvd drømmemåltid? Om du har mye melk, kan det hjelpe å innføre en ekstra amming så sent som mulig, uten å tilføye MME. Hvis ikke, kan du supplere med flaske.

Det kommer litt ann på din definisjon av hel natt da, men for meg teller alt fra 6 sammenhengende timer som hel natt. Å våkne 1 gang var heller ikke et problem, men om hun 2-3 ganger, er det litt verre over tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...