Gå til innhold

Voksi urban vs Odenwalder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som har erfaring med vinterposer som de vil dele? Jeg venter jenta vår i februar og vil ha en god og varm pose som hun ikke drukner helt i. Hva er best, bare dun eller dun/skinn? Har tenkt på bugaboovogn, noen som har erfaringer med om noen poser passer bedre enn andre i forhold til den? Takknemmlig for svar, siden jeg er ny i gamet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er litt smak og behag. Ull isolerer jo ganske bra, så synes det er godt å ha under. På 1.mann brukte vi odenwälder pose med saueskinn under. Hadde januarbebis sist også, og han var aldri kald i den posen. Denne gangen har vi gått for voksi urban. Tenkte at da får vi får "to i en" (ull og dun). Har jo ikke prøvd den ennå, så kan foreløpig ikke si hva som er best..

Skrevet

Hei!

Denne vurderingen holder jeg også på med..hehe.. Foreløpig heller jeg mest mot Voksi Urban fordi jeg synes posen er ganske romslig i bredden og liker at det følger med et forlengelsestykke som man kan skjøte på med når barnet vokser ut av den første delen.

En venninne sa også at det hun ikke likte med Odenwälder var at glidelåsen er midt på og til tider var i veien og "falt" litt ned i ansiktet/halsen til barnet. Så jeg tenker at det er veldig bra med Voksi Urban siden den har en glidelås på hver side, og da kan man også lett åpne opp når man f.eks. går inne på et varmt senter, i butikken osv.

Men, har enda ikke klart å bestemme meg..for jeg liker begge to godt.. Synes Odenwälder ser veldig fin og nett ut. Også spørs det jo hva slags vogn man velger, og hvor stor plass det er i bagen.

Skrevet

Vi kjøpte voksi urban til gutten vi har fra før i fjor vinter, da var han 1år. Han var alltid varm og god i den posen. Vi valgte den fremfor Odenwalder fordi den har ull i den nederste delen og da slipper man saueskinn under. Odenwalder har dun i hele posen og ettersom det er lufta i dunet som gjør den var, så blir den lett kald i bunnen når babyen ligger på den, så da bør man ha skinn under.

Vi brukte en saueskinnspose etter samboeren min den første vinteren, så har ikke prøvd voksi urban til så små, men vil tro at den er veldig god med den lille delen.

For å finne ut om posen passer i vogna, så ville jeg prøvd i en butikk de har både vogna og posen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...