Mamma til mine 3 Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 er det noen som vet hvor farlig det er for nyfødte å bli smittet av svineinfluensa ?
lioness* Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Vet ikke, men ville jo ikke tro at det er en heldig situasjon... får også babyen i januar og tenker litt på at dette er midt i influensasesongen - så kanskje svineinfluensaen får et oppsving på denne tiden også. Æsj. En grunn til å ta vaksinen (vil IKKE starte en ny diskusjon om dette her vel og merke) er jo at et nyfødt barn vil ha med seg morens antistoffer etter fødselen dersom hun ble vaksinert i svangerskapet.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 ja men det er egentlig DER jeg stiller spm tegn. de sier jo at abrn under 6 mnd ikke skal ha vaksinen. men det er greit om babyen får vaksinen via mor? *skeptisk* tror det er viktig uansett å ha god hygiene på dere selv om babyen + folk som er på besøk...
lioness* Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 Godt spørsmål. Jeg er ingen ekspert og har strengt tatt ikke peiling, men ville anta at det å få en vaksine injisert rett i armen er noe annet enn å få antistoffene fra mor (som mor danner) over vis morkaken er to litt forskjellige ting for et sårbart foster/nyfødt barn. Men som sagt, interessant spørsmål jeg kunne tenke meg å få en faglig forklaring på... God hygiene og krav til besøkende støttes!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 jeg spurte legen og hun kunne ikke forklare ordentlig, hun sa at de visste ikke hvilken effekt dette hadde på fosteret og det var der hun PERSONLIG stilte spm tegn. vet vaksina kommer i neste uke, men må si jeg er såååå usikker på hva jeg skal gjøre... heller mest mot å ikke ta den, men har litt tvil oxo.
HeidiL Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 jeg har snakket med jordmor og hun har en gravid lege som går til kontroll hos seg og denne legen var ikke i tvil om hun skulle ta vaksinen! Hun sa at nettopp det at babyen er beskyttet etter fødsel er en av hovedgrunnene til at hun ville ta den. Babyen får slik jeg forsto det antistoffene mot sykdommen, men etter at mor har hatt reaksjonen på vaksinen og faktisk produsert disse antistoffene. Altså en vaksine uten bivirkningene, bare resultatet ) så derfor skal jeg ta den... har jo ikke kontroll på alle de som kommer til å komme på barselbesøk når vi kommer hjem - og vil heller være på sikre siden og ha henne beskyttet ) lykke til med deres valg! er ikke enkelt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå