Emma&Adrian Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Adrian er 10 mnd. Merker han heller vil ha pupp fremfor fast føde,legger ikke så mye på seg heller pga det,så jeg lurer påom jeg skal slutte med å¨amme. Blir veldig trist inni meg når jeg tenker på å slutte,men jeg får jo nesten ikke i ungen vanlig mat,så jeg tror det er lurest. Dere som har slutta å amme,hvordan gikk det? Adrian drar i toppen min og leiter eter puppen hver gang han kommer opp på fanget mitt,så jeg tenker han kommer til å bli lei seg hver gang da...uff...tar det lang tid til de venner seg til at meieriet er stengt? Hehe.
erteposen + 4 Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Du går imot alle offisielle råd om du slutter å amme fordi barnet ikke spiser nok fast føde. Snakk med hs først i alle fall. Du kan jo risikere at barnet legger enda mindre på seg, og mm/e er jo anbefalt fram til 1 år som hovudføde. Det gikk greit å slutte for mine, men de var såpass gamle at de forstod at det var tomt i puppen til mamma:) Noen tar sennp på puppen, men det likte mine.
Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Snakk med helsesøster. Kommer jo an på om han legger altofr lite på seg, og hvorvidt dette vil bli bedre (eller verre) om du slutter.
Emma&Adrian Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2009 De dagene pappaen tar over mating (jeg er ikke til stede) så spiser han fast føde,masse. Så jeg føler han er veldig opptatt av den kosen mellom meg og han om du skjønner. At han heller vi l det enn at jeg gir han fast føde. Nevnte dette til HS for en stund siden,og det var hun som sa jeg skulle la faren mate han,og se om han da ville ha fast føde,og det vil han jo. Men hun sa ikke noe om jeg skulle slutte å amme eller ei,så jeg får jo ringe igjen til de da. Takk for svar
Emma&Adrian Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2009 Snakka med helsestasjonen nå,og vi ble enige om at det var okay og slutte. Kanskje amme en gang til dagen,men resten av dagen så er det nei. Så trist å tenke på egentlig! håper ikke det tar lang tid før han venner seg til at han ikke får pupp mer...
Rååååsa på ball Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Det er jo ikke verre enn å KUN amme morgen, midt på dagen og kveld for eks? Han kommer nok fort inn i rutinene om du nekter alle andre ganger Om han får pupp etter hovedduppen for eks, så kan jo det bli det faste puppemåltidet midt på dagen, og hvis han er tørst ellers så kan han få vann fra kopp.
erteposen + 4 Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Høres ut som et litt rart råd å kutte helt:/ Hadde gjort som råååsa sier.
Trollemor75 Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Vi kuttet ned til 2 amminger, av andre grunner (han er altfor hyper til å ammes på dagtid). Det holder med en gang om morgenen og en gang om kvelden. Han får flaske ellers, 2 ganger per dag. I utgangspunktet skal det er ikke være problem å amme han mye, melk skal visst være hovedkilde til nære hele det første året. (har lest meg opp på emnet, har hatt utfordringer med amming helt fra starten) Men spør du meg, en gang må vi slutte, og er han 10 mndr begynner du kanskje også å tenke på barnehagestart? Vi trappet ned en amming om gangen, med 2 ukers mellomrom. Noen amminger ble erstattet med måltid (med vann i kopp som tørstedrikk), noe med MME på flaske (som mellommåltid). Denne uken kutten vi drømmemåltidet han fikk på flaske, Han har klart seg 2 av 3 netter fra leggetid kl. 19.00 til morgen så langt. Jeg fikk ikke spreng i det hele tatt, men det er kanskje ikke representativt, for jeg har aldri hatt mye melk, og produksjonen har alltid svingt mye avhengig av stress og tretthet (er super sliten om dagen). Lykke til!
Emma&Adrian Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2009 Ja det er jo ikke så lenge til han begynner i barnehage,så da blir det jo ikke mye amming. SKal ikke kutte tvert av,men jeg må si nei mer enn en gang,han vil jo ha hver gang han kommer opp på fanget mitt...
Trollemor75 Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 Det kan ta litt tid, men han skjønner nok etterhvert. Og du kan gjøre det ekstra kos med ammingene du beholder. Vi tar det i sengen og tar oss god tid hver gang. Har tenkt å amme ett år, med mindre han mister helt interesse før. Var litt synd at det ikke funket lenger på dagtid, men jeg kan liksom ikke løpe etter han med puppen ute heller. Lykke til!
Emma&Adrian Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 16. oktober 2009 Ja han gjør nok det Takk for svar Trollemor Dagen i dag har gått fint,fått i han nok fast føde,og ammet 3 ganger,så jeg tror jeg holder meg til 3 amminger til dagen jeg.. hehe Er så frem ogtilbake i hva jeg føler om denne ammingen,for jeg har og litt lyst å slutte for min egen del,gleder meg litt til å få ha kroppen min for meg selv,men samtidig så vil jeg ikke slutte hehe. (da tenkte jeg å pumpe ut melk og gi han.) Men det funket jo veldig bra i dag,og jeg føler ikke det har blitt "for mye" med amminga. Han har fått spist godt,og var kjempelett og legge i dag,så kanskje det har og litt med saken og gjøre? Selv om jeg er 2 barns mor,så føler jeg meg helt grønn på dette,er så lenge siden sist jeg ammet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå