Gå til innhold

KISS - hjelp meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ei lita jente her på 2mnd som er så ufattelig urolig. hun gråter masse, er urolig, sikler, ligger med hodet til høyre (90%av tiden), beg å bli flat på den ene siden av bakhodet, og har til tider fordøyelses-problemer. er det noen andre her som har erfaring med kiss???

vi har prøvd det meste. byttet melk (hun får tillegg, har ikke mulighet til å amme), justert malten-mengden i melken, kjøpt vippestol med musikk og vibrering... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har ei datter med KISS.

Vi slet ræva av oss og var frustrerte i nesten 3 mnd da helsestasjonen mente dette var kolikk, men i følge hs er alt kolikk om barnet er mere urolig enn vanlig.

Uansett jeg ble totalt avfeid på hs når jeg spurte om dette kunne være KISS når vesla var ca 1 mnd.

Det var absolutt ikke slik det så ut.

Jeg dro hjem med halen mellom bena og følte meg dum som foreslo det i det hele tatt..

Når vesla var nesten 3 fulgte jeg min egen intuisjon likevel (noe jeg skulle ha gjort med det samme) og tok kontakt med en manuellterapaut. der ble det med en gang konstantert at hun hadde KISS

Etter fåtalls behandlinger ble hun MYE bedre.

Er i dag en velfungerende, aktiv og superblid liten snuppe på 16 mnd..

Her kan du lese mere om kiss

http://www.kiss-kidd.no/

Lykke til:)

Skrevet

Hehe, hørtes ut som jenta mi på den alderen:)

Dette er en pute som manuellterapautene i Drammen anbefaler. Jenta vår fikk nesten rundt hode iløp av noen uker. :

http://www.barnasfysioterapeut.no/BabyDorm.html

Når det gjelder MME hadde vi de samme problemene som dere når vi brukte NAN, etter at vi byttet til Hipp har vi ikke lengre bruk for malt, hun har ikke sopp på tungen lengre og hun gulper mindre.

Anbefaler deg å lese på http://www.kiss-kidd.no/. Der finner du også manuellterapauter som behandler dersom barnet har stram nakke osv.

Lykke til:)

Skrevet

Vi fikk også svada beskjeder fra HS.. Er utrolig frustrerende! Vi fikk beskjed om at vi ikke skulle tenke på det, at noen barn rett og slett er mer urolige enn andre og hodet skulle vokse seg til av seg selv.

Er greit å sjekke en gang for mye når det gjelder våre små dyrebare;)

Skrevet

ja, tenkte jeg skulle ringe hs nå, men er litt skeptisk på responsen jeg kan få. men det får briste eller bære! men ut ifra symptomene jeg beskrev, tror du det KAN være kiss???

HI

Skrevet

ja, hun tåler ikke nan, så får hipp nå. men det ser ut som om alle de urolighetene er tilbake.

hi

Skrevet

Vi fikk dårlig respons på HS, men oppsøkte en manuellterapeut som var flink med barn med KISS, og etter noen dager var det borte!!!

Skrevet

Vet du hva, finn nærmeste manuellterapaut i ditt område og bestill time..Du trenger ikke henvisning.

Det skader ikke å få det sjekket.

Det er dessuten gratis og kjøringen blit dekket av nav.

Håper det løser seg for dere.

Skrevet

Du trenger ikke gå veien om HS! Bar ering en manuellterapeut (gratis behandling for barn!) eller evt kiropraktor (som er mye dyrere) og finn ut om det evt er kiss slik at dere kan starte behandling. Jenta mi hadde KISS II- dette fant vi ut da hun var 6 mnd etter flere mnd med surving, spes når hun lå på mage og måtte holde hodet oppe, og så gulpet hun sykt mye, noe som også er vanlig v kiss..

Selv om hun bare fikk mm så bæsjet hun kun hver 5.-6. dag, helt til vi begynte behandling. Etter noen behandlinger beg hun å bæsje flere ganger daglig, noe hun fortsatt gjør i en alder av halvannet år! Grunnen er at magemusklene i utg.pkt er de eneste musklene så små barn har kontroll over. Når de så får smerter et annet sted, i annen muskulatur, så mister de kontrollen over magemusklene og greier ikke presse. Derfor får de ofte i tillegg ekstra prob m magesmerter osv.

Men ingenting å vente på- skaff deg time, bare for å få avklart om det er kiss eller ik!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...