Gå til innhold

Hvilken verdi har du for samfunnet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Tja, jeg gir i alle fall langt mer enn jeg tar, i et normalår uten sykehusinnleggelser og andre unntakstilstander. Ikke bare i form av skatter, men i form av å oppdra unger til brukelige nye mennesker, og i form av jobb, generell ansvarlighet og frivillig arbeid.

Gjest sug lut
Skrevet

Det er en viktig verdi. Forøvrig er jeg skeptisk til "samfunnet". Men pynt trenger det absolutt.

Skrevet

Hallo lut! Har jeg møtt en medsøster? Jeg også oppdrar barna mine selv og gir langt mer enn tar. Jobber idealistisk! Hey hey, way to go! Ingen barn som suger barnehagestøtte her i gården, ikke bruker vi lege, fikser oss selv når det gjelder helse. Blir irr og mer til når jeg leser debatter her inne som omhandler mødre som meg, og at vi ikke er en samfunnsressurs. Det samfunnet trenger mest er en god og kjærlig bestemor og sutre hos, og jeg skal bli en slik en. Vi har nok av konsulenter og "dette er min kunnskap, betal for den eller forsvinn" mennesker. Vi har nok av barnevernspedagger og andre pedagoger som ikke har kjørt runddansen med seg selv før de skal ut å fuc....ings misjonere sin tillæret stive kunnskap på andres barn.

Oh boy, nevnte jeg pedagoger....... spør om jeg ikke snart får på pukkelen her inne...............left the building

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har ingen søstre. Idealisme kan være ravende usexy, om du er av typen som ikke blunker men stirrer begeistret og uavbrutt mens du messer om det nye Jerusalem, enten det ligger i amalgamfri sone eller i et chakra. Å ikke bruke lege er jo rimelig suspekt. Men for all del - å faktisk ta ansvar for egne unger er jeg helt på linje med, og mener er en verdi i seg selv, og pedagoger skal tas med en klype salt, selv om jeg ikke har hjemmeskole (forøvrig er det mest gærninger som kjører hjemmeskole, dessverre).

Dessuten er jeg dårlig på å joine klubber.

Skrevet

Er du blitt eyecandy Pila?

Skrevet

jeg får ihvertfall langt mer en jeg gir, ikke noe tvil om det.

Skrevet

Når jeg tenker meg om har faktisk jeg også fått mer enn jeg har bidratt med, ihvertfall økonomisk! Jaja, tar på meg grilldressen igjen, idealkvinnen er gått i dvale.

Skrevet

Jeg er lærer og gir på den måten kunnskap til de unge slik at de en dag kan gå ut for å bygge Norge videre. Jet betaler også skatter, og avgifter, og på den måten bidrar til penger i statskassa.

Men jeg er også en bruker. Jeg går til lege og jordmor, benytter veier, bruker infrastruktur som telefon og bredbånd og sikkert mange andre ting i hverdagen jeg ikke tenker over;)

Skrevet

En veldig viktig jobb; jeg representerer kongeriket Norge i utlandet.

Skrevet

Jeg står for undeholdningen.

I kakkamolers bidrar jeg apselutli nåtting

Skrevet

Jaha ja,

det der ser jo mer ut som øynene til Curious George.

Skrevet

Jeg LAGER pynt. Men når folk synes det jeg lager er så fint at de får tårer i øynene, så føler jeg av og til at jeg er litt til nytte.

Og så prøver jeg også å oppdra en samfunnsnyttig person.

Skrevet

Men du bor ikke i Norge og det gjør ikke jeg heller. Dessuten lager jeg også ting for hånd, bl.a, som selges.

Skrevet

Etter å ha fått en 12 uker prematur baby med en stkpris på $1000 000 kan jeg i grunn ikke påberope meg å yte særlig. Dessuten jobber jeg som lærer, så i grunn. Dere betaler sykehus først nå barnehage for min premature unge, skole til mine barn, og lønn til meg og min mann sånn at vi kan utdanne deres barn.

Snylere er det vi er.

Skrevet

Nei, men det er et samfunn her også. Det var ikke spesifisert.

Skrevet

Uten meg ville norges minstepensjonister trolig ikke hatt noe å spise.

Viktigere bidrag finnes ikke.

Skrevet

der kom fordelene og..

Skrevet

Jeg er litt som pila.. mest til pynt.. men smaken er som bakdelen over her, eller fordelen om du vil, delt.. (du vet .. gamle tanter og alle disse pyntegjenstandene som man helst skulle sluppet..).

Neeh.. for å være ærlig tror jeg ikke det hadde blitt noen stor oppstandelse om jeg forsvant.. I det store bildet er vi alle bare småbrikker, men nå er det jo småbrikker som danner det store bildet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...