Gå til innhold

Dere som var relativt unge da dere fikk barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere gjort det samme om igjen? Og var dere klar over det enorme ansvaret det var? Eller ble dere overrasket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk barn rett etter jeg ble 21 og angrer IKKE. Er så strålende å være mamma. Trodde det ble slitsomt men det er det ikke. Ble overrasket over hvor enkelt det er. :) Ville gjort det samme om igjen om jeg var 3 år yngre også.

Skrevet

Jeg ble mamma da jeg var 19.

Jeg syns det er et vanskelig spørsmål å svare på, for i de første nesten to årene, syns jeg det gikk veldig bra. Men jeg har på en måte gått "nedover" med tanke på meg selv. Nå som jeg er 25 år føler jeg at jeg burde ha ventet, selv om jeg aldri ville byttet ut barnet med noen andre.

Men da jeg var 20 syns jeg alt var strålende, og kunne ikke tenke meg noe annet.

Men jeg ser også helt klart fordelene med å være såpass ung og få store barn tidlig.

Skrevet

Jeg var 22 og klar for det. Angrer ikke et sekund. Utrolig koselig og ville absolutt gjort det igjen!

Skrevet

Ble gravid, ikke planlagt. Og var virkelig klar over ansvaret, hadde i grunn trodd det var "værre". Men jeg hadde ALDRI planlagt og få barn tidlig. Jeg forguder barnet mitt, men om jeg kunne gjort ting om igjen så ville jeg forskjøvet han 5 år! :)

Skrevet

Jeg var 21 år og han 24 år (og han var den som hadde mest lyst på barn, bare sånn som et parantes fra den andre tråden at _ingen_ unge menn vil vel ha barn, jo noen vil!) da vi fikk vår første. Han var planlagt. Ja, jeg ville gjort det samme opp igjen, og det vet jeg mannen ville også, vi snakket faktisk nettopp om det :-) Selvsagt er man ikke 100% klar over hvordan ansvaret føles, uansett alder, men det var ikke helt ulikt hva jeg så for meg heller :-) Jeg for min del synes det er deilig å være ferdig med å ha fått barn så tidlig. Når jeg er 35 år og andre gjevnaldrende sliter med babyskrik og nattevåk og løper etter 1 åring vil mine barn være 14 år, 12 år, 9 år og 7 år og klare seg ganske bra selv, de eldste kn passe de minste litt og vi kan gå ut og kose oss, reise på ferier langt borte (med barna helst) osv og er fortsatt unge og spreke :-)

Gjest Månefuglen med twins
Skrevet

Absolutt. Var 20.

Skrevet

Ja, jeg ville vel gjort det samme igjen:) For i dag ser jeg på de som er 30 og over, og nå begynner med små barn. Jeg er kommet så langt at jeg har mindre år igjen som oppdrager, enn jeg har bak meg:) Og jeg er 38. Har bare 10 år igjen så er alle barna voksne:) Så som 50-åring er det helt min tur:) Får du barn som f eks 35-åring, så har du 15-åring i hus som 50-åring.

Regner nesten med at jeg blir ung bestemor, da eldste er 18 om ca 2 år;) Ikke at barn skal komme da, men oftest er det starten på et voksenliv, og ting skjer:)

Det eneste jeg sier, er "skaff dere utdannelsen dere vil ha, før dere tenker på barn og familie. Lev litt, gjør ting dere har lyst til. Ellers hvor gamle dere er når dere skaffer dere familie, er opp til dere:)"

Skrevet

Jeg var 18 da jeg fikk jenta mi. Startet med 3 mnd kollik, noe som fikk meg til å lure på hva faen jeg hadde begitt meg ut på:P

Jeg skulle ønske jeg hadde gjort ferdig skole før jeg fikk barn, men det er ikke for sent å gjøre noe med!

Jeg er fornøyd, og kan ikke se for meg et liv uten henne. Savner virkelig ikke livet uten barn, og jeg ville gjort det samme igjen!

Skrevet

Nei, fikk min første da jeg var 22 og syntes det var alt for tidlig for meg..

Ville ha hatt de samme barna, men kanskje nå eller om noen år..

Føler at jeg har gått glipp av en del saker og ting som jeg kan ta igjen da jeg blir 40 plus. Vi får se om jeg angrer på tidspunktet barna ble født da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...