Gå til innhold

dårlig venninne...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg alltid stiller opp for. Om hun trenger å snakke om noe, skaffer jeg barnevakt og reiser til henne raskt. jeg gjør alt jeg kan for at hun skal ha det greit. Hun har ikke mange andre venner heller. Jeg har hatt ETT tilfelle hvor jeg trengte henne sårt. Var i en akutt situasjon, men ville hun stille opp? nei. Hvorfor? Fordi hun var sliten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal si om dette, for har litt delte meninger. Ja, syns hun var en dårlig venninne som ikke stilte opp for deg da du trengte henne. Men samtidig så er det ingen som tvinger deg til å være barnavakt for henne, derfor kan du nesten ikke forventer at hun skal gjøre det samme for deg.Men en god venninne hadde gjort det (syns jeg da). Og om hun sier at hun er sliten, så er hun sikkert det. Men nå vet du hvertfall at hun ikke er helt til å stole på når du er i en krise.

Skrevet

Jo det var litt dårlig gjort. Men hva vet du, kan hende det var mer bak det at hun var sliten. Noe hun ikke forteller.

Men uansett så kan man ikke forvente at noen skal stille opp selv om man gjør det selv.

Kanskje noe som oppleves akutt for deg ikke er like big deal for henne.

Skrevet

Jeg synes hun er en dårlig venninne da. Jeg har hatt slike venninner selv! Men har kuttet de ut etterhvert. Hater enveiskjøring! Det må da gå an å være litt venninne tilbake. Er det virkelig ingen som tenker på at "Ok, nå var hun her da og da, og da må nesten jeg hjelpe henne nå, siden hun aldri har spurt om hjelp før"????

Jeg blir sjokkert over hvor sinnsykt egoistiske folk er..

Jeg har bil, noen av mine venner har ikke bil. Så det er fåtallet som kommer på besøk til oss.. Fordi vi har bil, og det er lettere for oss..

Det er lettere for oss, JA, men vi har da lyst på besøk vi også..

Synes dette på en måte går i samme bane..

Jeg kommer med bilen min, stiller opp når det trengs hvis ei venninne skal til frisøren osv, passer ungen imens. Men når jeg skal noe og spør så er det " det tar så lang tid med bussen, jeg orker ikke"...

Så det at man er sliten, synes jeg er en utrolig dårlig grunn, og hadde tatt det opp med vedkommende. Når jeg trengte DEG hvor var du da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...