Gå til innhold

tror dere gutter i begynnelsen av 20åra ikke er klare for unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 22 og sammen med en på 24,men han sier at ingen gutter på hans alder er klar for barn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er nok ikke det og man bør ikke mase for mye heller

Skrevet

Det er jo like individuelt som det er for jenter.

Jeg var ikke klar for barn når jeg var 18, mens venninne mi var ganske klar og fikk barn.

Har en bror som er 20, han sier han er klar, og hadde tatt ansvaret om det skjedde, mens en kompis av meg er 24 og er ikke klar i det hele tatt.

Gjest sug lut
Skrevet

"INGEN" er jo tåpelig. Men om han fortsatt omtaler seg selv som gutt er det vel ikke akkurat han jeg ville formert meg med.

Skrevet

Det er ikke riktig. At ingen er klar er helt feil og si. Jeg følte meg ikke klar når jeg fikk guttungen men det gikk helt fint!

Så det kommer helt ann på gutten du snakker om!

Skrevet

somregel ikke..

gutter har ikke det medfødte omsorgsbehovet som jenter er født med, og de er litt mer realistiske ifht det at det faktisk er greit å vente litt med å få barn..

Skrevet

Jeg tror det er like individuelt som alt annet. Mannen min var nettopp fylt 24 år da han ble pappa for første gang (planlagt) og var definitivt klar for oppgaven. Bedre pappa skal en lete lenge etter. Han tar bleieskift, nattevåk, bading, lek, mater, kler på osv uten at jeg må be om noe som helst/mase, og slik har det vært hele veien. Han ser det som en selvfølge at han tar barna like mye som meg, gjerne da med det naturlige unntak av at jeg har dem litt mer som babyer siden jeg ammer. Vet også om flere unge pappaer som har vært klar for oppgaven, og noen som ikke var det. Vet også om menn på godt over både 30 år og 40 år som ikke var moden nok også for den saks skyld. Tror om man er klar for å ta ansvar for ett eller flere barn gjerne går mer på personlighet enn på alder egentlig (forutsatt at man pr definisjon har oppnådd en voksen alder, dvs 18-20 år). Noen er flinkere til å sette andre før seg selv, andre er og blir egoister som prioriterer seg selv først.

Skrevet

ah... pappa som svarer her og jo... gammel er du da?

gammel var du da ungen ble født?

avskrekkende å få barn eller har du lyst på fler?

Skrevet

Er nok ikke bare mange gutter som ikke er klar for barn i begynnelsen av 20 åra. Ikke når man er i midten av 20åra heller for den saksskyld, og det er vel mer i den kategorien han havner når han er 24.

Han tar vel ansvar om det skulle skje, men det er jo noe helt annet å gå inn for å få barn i den alderen.

Jeg som dame var jo i full kontroll over dette selv, da jeg knasket piller og levde det glade studentliv, boddei kollektiv og stakk på byen når jeg ville. Hadde jo jobb med studiene og et mål og ønske om å se verden. Den situasjonen var jeg i både når jeg var 22, 24 og 26. Men om "uhellet" skulle vært ute, så hadde jeg nok ikke tatt abort.

Folk her er veldig forskjellige, og har ulike mål og ønsker.

Skrevet

Jeg er 23 :)

Var 21 da ungen blei født. Vi har begge bursdag i desember. så han blir 3 i år :)

Nei ikke avskrekkende. Men det var jo et stort ansvar og ta. Hvis jeg får jenta i tankene mine så kan det hende at vi får en til ja :)

Skrevet

Min mann nærmet seg 30 og var overhodet ikke klar for oppgaven, men vokste på det heldigvis. Så dette tror jeg er individuelt. Yngste pappaen jeg har kjent var 15 år, og han var mye mer ansvarlig og voksen enn mammaen til ungen, og hun var 18.

Skrevet

jeg tror det er veldig individuelt. Samboeren min er 23år og han blir pappa nå snart. Vi snakket faktisk om det i våres at det hadde vært koselig med en liten en. Så ble jeg gravid og da ble det sånn. Mens han har venner som er like gamle som ikke er klare for det ennå.

Skrevet

ok,da er det jo gutter som er klare da;)

JEG er 32,og har ett barn,og lurer på til dere gutta,er det skummelt å få bli sammen med noen som har barn fra før?

Skrevet

Altså. Jeg har barn fra før. Og det skremmer ikke meg og bli sammen med f.eks ei som har 2 barn. Det er ikke noe problem for min del. Jeg er glad i barn. Og hvis hun jeg blir sammen med har barn så er det bare noe som er. Jeg er da glad i hun og alt rundt hun. Veldig enkelt for meg ;)

Skrevet

hvor finner man sånne som deg da?

Skrevet

Jeg forstår godt at gutter, som faktisk kan vente lenge med å få barn, vil vente. De klarer det, men en må forvente mer egoistsk atferd. Mannen min var ung da han ble far, og jeg skulle ønske han fikk rast og reist mer med kompiser.

Skrevet

tydligvis her ;O) neida, de er som regel opptatte.....slike gutter er sjelden single lenge...

Skrevet

Hvis du spør gutter i den alderen så er de nok ikke klar for barn, det er et stooooort ansvar de færrest er klar for. Men noen ganger blir de pappa ved et uhell, andre ganger har kjæresten overtalt de. Og det finnes helt sikkert de som er klare for barn, men tror ikke de er i flertall.

Og når man er 22 og 24 er det jo så mye annet man burde bruke tiden til:) Trene på å lage barn f.eks..

Skrevet

Let og du vil finne ;) hehehe

Vel. Det er vel rett at vi som regel er ikke single.. Det er ikke jeg heller ;)

Skrevet

hhehhe tenkte jeg det ikke...

så du har barn,hun har barn,og dere prøver på ett til?

Skrevet

hehehe..

Ja jeg har en.. hun har 2.. og om vi får en til så gjør absolutt ikke det noe ;)

Skrevet

ojjj det står det respekt av;)

sånne gutter digger vi;)

du er sikkert god mot henne;)

håper dere får en til da;)

ønsker du deg gutt eller jente?

Skrevet

Jeg mener jeg er god mot hu :) Trur hun føler det samme :)

Ja.. Innerst inne så gjør jeg også det :)

Vel. Siden vi har gutter så vil jeg ihvertfall ha en jente :)

Skrevet

Min var 21 da han begynte å "mase";) Han ville ha barn, og var helt klar for det da.

Så ikke alle menn er helt anti-barn i den alderen.

Skrevet

hun er heldig som har en gutt som deg;)

startet prøvingen? eller ikke slutta på pilla enda kanskje? blir spennnede da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...