Gå til innhold

Hva spiser deres 4 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er redd han får i seg for lite mat jeg..

Han er rolig å alt det der,men våkner 3-4 ganger på natta og vil ha mat.

Har prøvd å gi 150 ml velling til kveldsmat i tillegg til pupp,men virker ikke som det hjelper hele tiden. Han var veldig rolig tidligere og våknet bare en gang på natt. Men nå er han altså våken 3-4 ganger på natt. Kan det bare være kosespising da?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine fikk bare pupp da.

Våknet vel ca 2-3 ganger pr natt (men sikkert 4 ganger av og til også)

Skrevet

min forrige fikk også bare pupp til han var 6 mnd,men han her var godt over 4 kg ved fødselen,og har hele tiden vært stor. Men jeg har litt lite melk,og nå synes jeg han har tyntes.. derfor lurer jeg på om han trenger mere mat. Han har jo i tillegg hele tiden bare vrt våken 1 gang pr natt..

Skrevet

Min spiser bare morsmelk. Med storebror ga vi middagsglass i stedet for grøt til kvelds og da sov han hele natten gjennom. Da vi ga han grøt våknet han hele natten slik som din. Vet ikke hva det kommer av....siden middagen gjorde han mer fornøyd.

Skrevet

min gutt er snart 5 mnd og var kun våken 1-2 ganger, men nå er han oftere våken, sikkert 4-6 ganger...får ikke mat på natta, kun smokken, men vi har begynt med grøt på ettermiddagen. det hjelper ikke på nattesøvnen, men han hadde behov for mer mat enne bare morsmelk, da han dalte på vektkurven og var sutrete på dagen.

Skrevet

Det kommer jo an på hva du definerer som natt, men gir du velling er det vel ikke sult heller. Mine sov ikke lenger fordi vi introduserte fast føde.

Vår natt starter/startet kl 2030, og de våkner rundt 0800. Da får tvillingene mat 2330, 02/03, 05/06 og når de våkner rundt 0800. Han som sover på rom hos faren sover lenger, og våkner sjeldnere. Han som ligger hos meg kan våkne oftere, og jeg må gi tutten og stryke han en stund. Har du prøvd å roe barnet på andre måter? Det er greit i den alderen at de starter å finne sovnen selv, uten hjelp av byssing, synging, pupping osv. De blir lagt våken i senga, en synger litt og går ut. Les litt på sovekarin.no om du vil. De får jo vaner som for oss blir uvaner til slutt.

Siden de bare er 4 mnd. gammle tror jeg en ofte må regne med en hel de nattspising, men har det gått mindre enn tre timer siden sist måltid bør en roe barnet uten mat, i alle fall om en ikke er helt i ørska:)

Skrevet

legger seg 1930. sover da til 12 ca,men er våken 3-4 ganger etter det. Ikke noe problem å legge osv.. ikke noe rasing på natta,men er bare våken å vil ha pupp..synes d e litt tidlig m middag,så holder meg til velling enda..våkner i 6-7 tiden.

Skrevet

Han våkner etter du kommer inn på rommet og legger deg? Den av mine som sover på rom med faren sover lenger. Kanskje pappaen kan ligge alene med gutten og så ser dere om han våkner like mye opp? Du er jo den største fristelsen i livet hans:)

Jeg har ikke alltid/sjelden tro på at mer mat alltid er svaret, siden rundt 50% av barna ikke endrer søvnmønster etter en starter med fast føde. Det kan høres ut som han bruker deg som en koseklut.

Skrevet

Kan godt være bare kosespising ja, det bedrev min minste med i den alderen, men når hun ble 5 mnd sa jeg stopp. Jeg og mannen byttet side i sengen slik at han lå nærmest henne, og når hun våknet gav han henne melk på flaske. Det ville hun ikke ha, ikke var det kos og ikke var hun sulten. Etter 2 netter var hun nattavvent. :o)

Skrevet

Kanskje du kunne legge han på et annet rom nå? Vi begynte tidlig med "egne rom". Rommet var selvfølgelig så nært at vi hørte om de våkna. Tror ofte babyene våkner og kjenner lukten av kos..:)

Skrevet

Junior på 4,5 mnd legg seg kl 19, og vaknar ca 23.30, 03 og ca 06. Han sovnar att med ein gang han har fått mat. Har prøvd å introdusere litt graut, pga han er rel tynn i høve til lengda, men det er ikkje den store entusiasmen, så foreløpig lever han av morsmelk.

Kanskje eg misforstod deg mjk, men reagerar på at babyen ikkje får mat på natta når han vaknar? Og i tillegg er han sutrete og har gått ned i vekt? Eg måtte pumpe meg på natta ein periode då han sov over, fordi melkemengda blei redusert utan nattamming og han var sutrete på dagen. No regulerar han det sjølv med nattmåltida sine.

Skrevet

min får mme og sover hele natten, mulig hun våkner og vil ha kos. Da får hun litt pupp og koser seg i noen sekunder før hun sovner igjen:)

Skrevet

Tassen min er litt over 3 mnd nå og har de siste ukene begynt å våkne oftere på natt og vil ha mat. Han er også en stor gutt og trenger mye mat. Før sov han fra kl 19.30 til kl 3 før han våknet og ville ha mat. Nå kan han gjerne våkne kl 23, 2, 4 og 6. Får siste kveldsmåltid kl 19.

Men hvis du har lite melk og du syns han har blitt tynnere... og om han i tillegg virker sulten så kunne det kanskje være lurt å dra innom helsestasjonen og få han veid for å se om han legger på seg greit i forhold til det han burde gjøre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...