Gå til innhold

En unge i klassen til et av mine barn har røde hunder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde virkelig ikke ungene fikk det i dag, med vaksiner og alt. Har faktisk ikke hørt om et eneste tilfelle på mange år.

Kan det være at ungen er uvaksinert, eller kan de få det selv om de er vaksinerte? Bør jeg tenke på noe slik at mitt barn ikke får dette, selv om mine barn er vaksinert?

Jeg har hatt det selv som barn, så jeg er vel immun på livstid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi... Trodde ikke det fantes røde hunder lenger jeg =P

Hvor i landet er dette? Har ei gravid venninne som er uvaksinert..=/

Skrevet

Mest sannsynlig har dette barnet vaksineskeptikere til foreldre.

Skrevet

Barnet er nok ikke vaksinert, og det er jo også grunnen til at de ikke klarer utrydde disse sykdommene helt..

Flaks for at han/hun fikk det som barn da, også får vi håpe det ikke smitter noen gravide eller får noen ettersykdommer.

Da jeg var skolejente var det ei i klassen min som fikk røde hunder (jeg var vaksinert) og hun fikk hjernehinnebetennelse som ettersykdom og holdt på å dø. Lå på sykehuset i 2 mnd og fikk varige mèn, ikke til å spøke med den sykdommen der.

Skrevet

Det er i Sogn og Fjordane. Nei, jeg trodde det ikke heller, men det er visst tilfelle etter det jeg forstår.

HI

Skrevet

Min jente har fulgt vaksineprogrammet til punkt og prikke og hun har hatt røde hunder, vannkopper og brannkopper rett etter hverandre så og si.

Skrevet

Vannkopper og brennkopper er ikke i vaksinasjonsprogrammet da...

Skrevet

Røde hunder er, og hun fikk det også.

Skrevet

Hm...da jeg leste røde hunder, så tenkte jeg med engang at det er jo vanlig å få røde hunder. Men så forvekslet jeg det med vannkopper.

Så da lurer jeg på forskjellen mellom røde hunder og vannkopper?

Skrevet

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2851

Røde hunder. Kan føre til leddgikt og hjernehinnebetennelse..

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2860

Vannkopper.

Hvorfor blir ikke alle vaksinert mot vannkopper? Når det står det at det finnes vaksine??

Jeg har ikke hatt vannkopper, venter nå mitt 2 barn. Nr.1 går i BHG. Er jo en del sjangse for at jeg kan få det da. Synes det er skummelt at jeg ikke har hatt det.. Men mamma har prøvd å smitte både meg og søsteren min, men vi har aldri fått det..! Måtte dra på besøk til folk med vannkopper da vi var små =P Veldig morsomt! Men fikk det ikke.. Kan vi da ha blitt immune? Går det an å testes for om man har hatt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...