YIN Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Hei Sønnen min på 7 mnd har melkeallergi. Han har reagert på flere MME. Nå får han Neocate, og det fungerer bra. Så jeg fikk streng beskjed om at han ikke kunne ha noe mat osv som hadde noen spor av melk i seg, måtte være 100% melkefri. Så hva gir jeg han av pålegg? Fins det brød uten melk i butikken? Tittet på Meny igår, og alt smøre pålegg og brød har enten melk eller spor av melk i seg.. Jeg må jo ta hensyn til at han kun er 7 mnder.. Noen tips? Hjelp? Må alt kjøpes på helsekost? Kan Hjelpestønad hjelpe meg med de utgiftene evnt? Blir utrolig dyrt i lengden.. Takk for hjelp, litt frustrert her..
Snilla med 3 skatter :-) Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 På Ultra, Meny, Coop Mega har en god del mat for allergikere, Jeg har handlet masse soya produkter der, kan anbefalle bla soya puddinger i 4 pak. Kan godt bruke som en lunsj, frokost osv til en som er så liten. Finnes i 3 smaker.
M&MH Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 se her: http://utenmelk.no/wiki2/index.php?pagename=Br%F8d
YIN Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2009 Tusen takk! Ikke helt oppdatert men supert med forslag Står at det ikke er melk i en type leverpostei, men på pakken står det "kan inneholde spos av melk" Mne får bare dobbelt sjekke. De hadde masse fine forslag ihvertfall Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå