Gå til innhold

Er det mange kalorier i Cola Zero??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å slanker meg skjønner dere, og noen ganger blir sukker suge ltt stort, og derfor lurer jeg på om jeg da kan drikke cola zero?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm, jeg har alltid trodd at disse light brusene er for diabetikere jeg, de som ikke tåler sukker... Kunstig sukker er ikke bra for de som ike har diabetes da, det tuller med blodsukkeret ditt... Men kanskje denne brusen har druesukker istedet for rørsukker? Har ihvertfal ikke peil på kalorier, emn kan tenke meg at det er mer enn i vann med sitron/lime båt i:p

Skrevet

ingen ting i hele tatt! Så det kan du drikke, men du skal vite en ting..

Når en uten diabetes drikker ligth-brus, tror kroppen at den får i seg brus med sukker.. en del prosesser settes igang, og kroppen "spytter" ut insulin, for å få ned blodsukkeret ( som med vanlig brus ville blitt høyt, men som ikke blir det grunnet at det er ligth..) Ettersom blodsukkeret ikke er høyt, og kroppen har "spyttet" i insulin, må kroppen igjen tilføre glcosesukker fra leveren, for at man ikke skal gå i bakken, grunnet lavt blodsuker.. Dette er prsoesser som over tid, fantisk kan føre til diabetes 2.. MEN det er når man drikker store mengder brus da!! opptil 2 liter om dagen Og aberet med det hele er at når kroppen produserer og bruker så mye insulin, øker apetittet og suget etter snop.. derfor ser du mange overvektige som er hektet på ligth-brus..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...