Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #1 Skrevet 16. oktober 2009 Det har jeg i følge boligmarkedet!! Er jo helt håpløst å få leid en leilighet når man har 3 barn:o( Jeg er på desperat jakt da jeg nå blir alene med barna og leier et stort hus med stor husleie. Vil ikke klare den alene nå som jeg går over fra sykepenger til rehabliteringspenger...... Men hver gang jeg ringer på en leilighet får jeg det samme svaret hver gang, men jeg har store barn som gjør lite ut av seg jo. Dere som leier ut her inne......hadde dere leid ut til ei på trygd og alene med 3 barn? Vil ha en ca inntekt inkl alt på utbetal 20 000......og jeg har litt over 30 000 på depositumkonto....så ingen sosialgaranti her;o) På forhånd takk for svar:o)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #2 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det. Vi leier ut et stort hus for 10 000/mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #3 Skrevet 16. oktober 2009 Jeg vet det ikke er lett. Har bare 2 barn, men slet med å skaffe bolig selv. Det virket som om utleiere bestemte for meg at det kom til å bli trangt for oss. Det var hvertfall det de sa. Ingen god følelse å bli avvist, nei. Jeg var heldig, og fant en borettslagsleilighet som var "på billigsalg";) Trengte en del oppussig. Og fikk kommunalt lån og tilskudd. Så vi har egen leilighet nå. Men jeg slet lenge for å skaffe oss bolig. Der vi bodde, hadde vi bare et soverom, og det var trangt for oss. Ungene vokste jo også, og trengte litt mer privatliv etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #4 Skrevet 16. oktober 2009 jeg hadde ikke leid ut til deg. Økonomisk stiller du deg på lik linje med alle andre. Jeg tenker mer på slitasje og bråk. Vi har leilighet i egt under oss, så det vil si at tre unger springer rundt husdøra vår når de er ute. Hadde vi derimot eid et hus som vi leide ut (vi selv hadde bodd en annen plass) hadde jeg leid ut til deg uten problem;)
Sånn kan det gå Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Tipper vel heller at det er trygdebiten enn antall barn som gjør at folk skygger unna. Vi hadde ingen problemer med å få leid selv med 8 barn.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Takker for svar:o) Vel mine barn hadde nok ikke løpt rundt da siden de er 11,15 og 17....hehe:o) Så de er ferdig med det stadiet;o) Jeg tror nok uansett det er barna som gjør at utleierne kvier seg fordi jeg har aldri komme så langt som å fortelle at jeg snart blir trygdet. Det første spørsmålet er gjerne hvor mange som skal bo der og ikke hvor mye jeg tjener....... Gratulerer til deg som fikk hjelp til å kjøpe:o) Må være deilig å eie:o) I min kommune gir de kun topplån og tilskudd og lån i banken får jeg dessverre ikke:o( Men får bare håpe på bedre tider;o) Man kommer langt med positive tanker eller hva?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 HVis det ikke er trygden som gjør det (altså, du sier du ikke kommer så langt) så er det kanskje viktig å legge til at dere blir 4 stykker osm bor der. Og si at det er du, din datter/sønn på 17, 15 og 11..Og ikke bare buse ut med meg og tre barn..DA kan resten fort bli overhørt fordi man bestemmer seg for,-t re barn,- DET er for mye.. HVa med å få referanser fra der der har bodd tidligere? Vise at dere er gode betalerer og trivelige leieboere? Det er vanlig og både vise ouoppfordret og å kreve slikt fra utleier..FOr det er mye "rart" ute på leiemarkedet..Slår ut begge veier, man har hørt FLERE skrekkhistorier om leietakere som ødelgger hus, hjem og ikke betaler, enn at hueier har ødelagt for leietakere....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå