Gå til innhold

noen datakyndige her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) dataen min har klikka, og må inn til reparasjon. Det er en dell pc..

men så har det seg slik at jeg har noen viktige oppgaver lagret..som jeg skal levere inn før fristen går ut. Er det noen muligheter for å få hentet ut ting fra hardisken selv om pcen ikke vil slå seg på? jeg får til å slå på pcn til oppstart..men kommer ikke inn på skrivebordet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med pc`n til en databutikk og be dem overføre det som ligger på harddiscen over til en ekstern harddisc.

Dette vil ikke funke om det er selve harddiscen som er ødelagt. Da kan alt være borte

Skrevet

Får du opp valg om sikkermodus, så kan du forsøke å gå inn den veien å hente det ut:)

Skrevet

nei pcen har klikket grunnet samme problemet for tredje gangen nå:S så nå skal de skifte hovedkortet..det er reservebatteriet som er gåent, det er det batteriet som trengst for at pcn skal blir slått på slik at man kommer til skrivebordet..og batteriet sørger også for at tidsuret på pcn funker..noe det ikke har gjort siste tiden selv om jeg stiller klokken hele tiden.. det er bare det som er galt med pcn..ingenting er galt med hardisken heldigvis:) ja jeg ho faktisk en ekstern hardisk her hjemme..kan jeg bare ta med den så kan de fikse det?

Skrevet

når reservebatteriet har gått konken kan man heller ikke komme seg inn ved sikkkerhetsmodus:/

Skrevet

Ja, det skal de kunne gjøre. Har selv fått overført data fra en ødelagt pc over til en ekstern harddisc. Tror jeg betalte 300,- eller noe for jobben

Skrevet

er det noen som vet på hvilke butikker man kan gjøre dette? off...jeg vil IKKE skrive en ny oppgave! dumt at sånne ting skjer..

Skrevet

Har du en pc til? I så fall kan du skru ut harddisken, og koble den til den andre pcen..:) Men ville ikke ha gjort det hvis jeg ikke visste hva jeg gjør! Så det beste er nok å la fagfolk gjøre det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...