Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Skal i begravelse neste uke og lurer på om vi skal ta med 2-åringen vår. Det er oldemoren hans som skal begraves. Hvordan forklarer jeg døden for en 2 åring, hva som skal foregå og kommer han til å forstå noe som helst av det? Noen med erfaringer? Setter stor pris på svar!
erteposen + 4 Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har alltid med barna i begravelse til nær familie, med unntak av tragiske dødfall. Jeg gjør minst mulig ut av det, og en 2-åring problematiserer ikke. Den ene gutten min gikk rundt i kirken og forklarte alle at i kista låg oldemor, hun var død og var alt i himmelen.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Vi hadde med 2åringen vår i to begravelser i sommer. Den ene var til oldemora hennes. Var ikke noe problem det. Hun satt og leste i barnebibelen, spiste rosiner, og sang med på salmene Tror det er bedre å ta med en 2åring enn en 4åring feks. 2åringene er ganske ukompliserte folk
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2009 Takker for svar!
Sylteflesk Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 MIn 2-åring var med i sin morfars begravelse nå i sommer, det var helt uaktuelt å ikke ta henne med. Vet ikke hvor mye hun skjønte, men det er vel ikke så viktig. Vi sa at morfar var død, men jeg tror ikke hun forsto noe annet enn at de voksne var lei seg. Hun er ikke flink til å sitte stille og mannen min måtte ta henne med ut et par ganger, men alt i alt gikk det greit, og jeg tror ingen syntes det gjorde noe. Flere som sa at det var så fint å se den glade lille jenta på en ellers trist dag. Jeg synes det er naturlig å ta med barna på familiebegivenheter av alle slag, Om hun husker noe av det når hun blir eldre, tviler jeg på, men det spiller vel ingen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå