Gå til innhold

Litt skeptisk til å sende datteren min til ene venninen :p!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 7 år, og er som regel en del ut og farter, og på besøk til venniner noe som er bare supert, og får også en del besøk.

Den ene venninen hennes har hun vært hos bare ett par ganger, men de leker sammen en god del på skolen, og på sfo. Vi bor ikke langt unna, så det er lett å sykle/gå seg en tur dit.

Men det som gjør meg litt skeptisk, er at her om dagen var eksen til mora der og knivstakk henne (gikk bra), så det har vært litt dramatiske hendelser der. Han sitter i fengsel nå, men hva når han kommer ut, enn om han drar dit da, hva om ungene er der?!

Men så tenker jeg også det at, skal den stakkar jenta aldri få besøk mer nå da, pga at jeg som mor ikke tør å la jenta mi være der?

Kan tilføye at jeg er sterkt preget av overhalla-drapene ennå da, selv om det har gått ett par år.

Noe som gjør meg ekstra skeptisk.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde ikke sendt datteren min dit...hadde heller brukt masse tid på å be venninnen hjem til dere

Skrevet

Hadde aldri sendt datteren min dit nei, spiller ingen rolle om han sitter i fengesel eller ei.. plutselig så står d en der som er innleid av xn (litt lite sannsynlig kanskje), men sånn hadde jeg bekymret meg over.. Da er det bedre om datteren din ber denne jenta hjem til seg, der du har kontrollen..

Hadde ikke klart å være rolig om ungene mine hadde besøkt et hjem som er utsatt for sånt, selv om det hverken er moren eller barnet sin feil...

Skrevet

Er akkurat det, men hvordan forklare det til jenta mi da?

Hun har ikke spurt om å få dit etter hendelsen, og hun vet hva som skjedde!

Huff...dette er vanskelig, men da får heller jenta bli med oss etter skolen, og så får de leke sammen her.

Skrevet

jeg hadde faktisk sagt det som det var; du vil ikke at dere skal leke der pga det som hendte, men du vil gjerne at venninnen leker med dere

Skrevet

Stakkars venninnen til datteren din. Tenk om ingen vil komme på besøk pga. eksen. Jeg vet ikke helt hva jeg ville ha gjort. Datteren din vil jo merke din motvilje, og forklarer du det kan hun fortelle det videre. Først og fremst tenker jeg på at det kan virkelig gjøre situasjonen til venninnen enda vanskeligere.

Er det mulig å ta en prat med jentas mor? Høre hvordan hun vurderer situasjonen eller der du kan fortelle at du som hønemor er bekymret for barnas sikkerhet?

Skrevet

Men en slik holdning og tankegang kan lett føre til mobbing/utestengelser osv av denne jenta!

Det er jo veldig dumt da!

7åringer er jo store nok til å skjønne selv om de ikke får det fortalt også. Tenker på resten av klassekameratene som kanskje ikke har fått vite hva som skjedde? Eller alle andre på skolen som går i klassetrinnene over?

Her er det nok slik at de voksne må jobbe mye for at hverdagen til denne jenta skal bli god.

Men hva som er best å gjøre?

Som mor selv hadde jeg nok tenkt som deg. Aldri i livet om hun skulle fått gått dit mer. Hadde hun gjort det hadde jeg nok hatt hjerte i halsen og vært klar til å løpe ut hver gang jeg hørte sirener av et slag.

Men samtidig så er det jo ikke riktig heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...