hurra1234 Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Vi skal til syden om en månde. Og helst skulle vi jo vært på babysvømming, men det blir det ikke tid til. Tror ikke noen har drop-in timer med det.... Men finnes det noen gode råd der ute om hvordan man gjør babyen vann-glad? Noen som vet? Vil så gjerne kunne plaske rundt med henne i babypoolen
Svale <3 Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Går jo an å plaske litt i et badekar på forhånd..? Hvis du har mulighet til det..
Nea og juniors mamma Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Det er ofte offentlige (barne)basseng er oppvarmet og jeg hadde tatt henne med til ett og bare kost meg med henne i det. De første gangene på babysvømmingen holdt vi henne på magen i vannet med håndflatene våre mot hverandre under brystet hennes slik at tommelen hvilte lett på skuldrene til datteren vår. Da har en et godt grep og kan føre henne rundt i vannet med hodet godt over overflaten. Vår tulle smiler fra øre til øre, men er fremdeles litt skeptisk når hun tilfeldig sluker litt vann. Lykke til
hurra1234 Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2009 Takk for råd! Sikkert lurt å stikke innom et svømmebasseng noen ganger før vi drar. Har dere på sånn svømmebleie da? Flere som vet hvordan man evt gjør for at hun skal synes det er ok å få vann i ansiktet? Eller aller helst: dukke under vann! (Vi bader henne i balje, og det er fint sålenge hun sitter eller sålenge hun føler vi har et godt grep om henne.)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 På babysvømmingen som vi gikk på, tok instruktøren et plastglass og tømte litt vann foran babyen først slik at babyen fikk se vannet. Deretter helte hun litt vann over hodet til babyen slik at vannet kom i ansiktet. På den måten så man hvordan de reagerte og de ble vant til å få vann i ansiktet. For å dukke under vann skal man jo blåse babyen i ansiktet og da skal de jo ha den refleksen/lukkemekanismen fram til de er ca 6 mnd i alle fall. Men jeg hadde jo ikke villet dykke babyen min under hvis jeg ikke hadde vært på babysvømming Hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå