Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Fikk en sms av bf der det stod at tre stykker er sure på meg nå.... Eksen er fra et afrikansk land, og jeg har jo blitt kjent med flere av konene/kjærestene til kameratene hans på den tiden vi var sammen. I helga var jeg og sønnen vår i bursdag til dattera til en kamerat av han. Mora (som jeg har snakket en del med, og vært ute på byen med et par ganger) bad meg og sønnen vår, og det var andre mødre med barn der. Faren til jenta var ikke hjemme. Det har vært mye frem og tilbake mellom de, og hun flyttet fra han i vår. Når vi nå ble bedt i bursdag spurte jeg jo om hvor hun nå bodde, og da sa hun at hun nå bor sammen med mannen igjen. Så jeg spurte vel da vi stod på kjøkkenet og skravlet om hvordan det går med de (eller noe slik), og nå i dag skriver eksen at hun visstnok hadde blitt sur for at jeg spurte spørsmål ang. forholdet deres, og at hun hadde fortalt mannen sin, som hadde sagt at jeg burde lære å passe mine egne saker..... Det var i tillegg et par andre damer der med mann fra det samme afrikanske landet, men jeg har ikke truffet de damene før. Så jeg spurte hvem mennene var (siden jeg har truffet mange kamerater av eksen uten at de har hatt konene med seg...). Så skriver eksen i sms i dag at hun visstnok også hadde blitt sur for at jeg hadde spurt hvem mannen hennes er, og at jeg ikke burde stille slike spørsmål. Så nå lurer jeg bare på om det var frekt av meg å spørre om slike ting? Jeg hadde aldri kommet til å ta meg nær av slike spørsmål, men gjør andre det?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Kan vel legge til at konene er norske... HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Ingen som kan gi meg et innspill? HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Kan du vente annet??? Gjennomsnittsintelligensen på kongolesere (som et eksempel) er 66! Hos oss er det bare 16 poeng over grensen for moderat psykisk utviklingshemmet. Det er selvfølgelig forklaringer på hvorfor det er sånn, blant annet generasjoner med analfabetisme. Jeg vet ikke om jeg hadde giddet å ta dette så tungt.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg tror det må være snakk om kulturkræsj her. Kan overhodet ikke se at du har stilt noen feil eller nærgående spørsmål! Mulig at det blandt disse mennene ikke er vanlig å stille spørsmål om et forhold, men da får damene deres som er norske fortelle dem at dette er helt vanlig i Norge. Dette må du ikke tenke noe mer over, bare si til eksen din at du har alt på det rene:)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Selvfølgelig ikke! Kaskje like greit å holde seg unna disse noe spesielle damene?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Men det var jo både to av de norske damene og mannen til hun ene som ble sur. Så blir vel ikke kulturkræsj mellom meg og de norske damene......... Hadde ikke tenkt over at jeg kanskje sa noe feil en gang om ikke eksen hadde sendt meg sms med at de er sure på meg.... Det siste jeg vil er jo å gjøre noen sure, men jeg så ikke noe galt i de spørsmålene jeg stilte.... HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Ehm,,, de er nok langt fra uintelligente.. Og jeg kjenner veldig mange smart fra det landet. En kamerat som jeg snakker mye med (fra samme land) har to mastergrader, og holder nå på med doktorgraden sin. Flere andre av de går siste året på sivilingeniørstudiet her.. Så er bare teit av deg å komme med kommentarer ang intelligens.... HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Nå kan det jo hende at disse damene har fortalt litt om hva dere snakket om til mennene sine og så har mennene igjen snakket med eksen din og dermed er det jo bare synspunktene til mennene som er kommet frem. Mulig de synes det var frekt, men behøver jo ikke å vøre hva damene mente! Og dessuten har du jo bare en sms fra eksen din å gå utifra, så kan jo hende at den ikke stemmer helt. Men om det skulle være tilfelle da, så bør du kansje få deg nye venner??
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 Takk for svar. Jeg ønsker jo virkelig ikke å støte folk... Ja, jeg tenker vel det kanskje er greit å holde seg unna jeg også. Hun som vi var hos lurte på om jeg ville være med henne og noen andre venninner ut på byen samme kveld, men jeg hadde andre planer. Og hun virket jo ikke akkurat sur når vi var der.. Syns bare det er kjipt om folk går rundt og er sur på meg uten at jeg engang er klar over det.. Men jeg får vel kanskje bare holde meg unna. (men nå var det jo først og fremst en barnebursdag da. Så sønnen min hadde det gøy tror jeg! :-) ) HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #11 Skrevet 15. oktober 2009 Så, HI. Du er egentlig ikke enig i noen av innspillene. Hvorfor spør du da? Ps. Enig med den anonyme over ang iq, det er en kjent sak. Google det om du ikke tror det. Dessuten er kultur også et veldig riktig og sant innspill.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #12 Skrevet 15. oktober 2009 Hvilket innlegg har jeg ikke vært enig i? Jeg bare stusset over kulturkræsj siden det var det at de norske damene ble sure jeg vel reagerte mest på.... Det med iq er ikke engang noen vits å google. Jeg har nok lest om det der før jeg også skjønner du. Men jeg har klart å fått med meg såpass som at når man bruker den samme testen, som går på geometriske figurer etc. (syns selv det er moro med slike iq-tester, og skårer ganske bra på de, noe som jo også har å gjøre med at jeg syns det er moro, og har tatt mange slike tester. Trening hjelper på!) på en person som har vokst opp i en jordhytte og aldri gått på noe skole som på en person som er vokst opp i Norge, så sier det seg jo selv hvem som vil komme best ut! Dette har jo egentlig ikke så mye å gjøre med intelligens, men mer med opplæring. Og dessuten er det ikke sammenlignbart, da ingen av de jeg kjenner fra det landet har vokst opp i noen jordhytte eller noe, men har vokst opp i alt fra tettsteder til storbyer og har alt fra bachelorgrader til doktorgrader. At mannen blir sur, kan jeg vel kanskje skylde på kultur (han er forresten er person jeg ikke liker i utgangspunktet, så bryr meg ikke om hva han mener om meg), men det var jo det at de to norske damene også ble sure....... HI
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #13 Skrevet 15. oktober 2009 Slik du prensenterer historien her så er det ingenting som tilsier at du mangler sosiale antenner. Hva/hvorfor og om det er tilfelle at de ble sure er umulig å svare på. Sikkert noe som sitter i hodet på xn din.
Tokatter_USA Skrevet 15. oktober 2009 #14 Skrevet 15. oktober 2009 Spør, da vel. Du har jo bare annenhånds- eller tredjehåndsinformasjon å gå ut fra, så det er stort spillerom for misforståelser. Bare si hva du er blitt fortalt, og at du vil oppklare evt. misforståelser.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #15 Skrevet 15. oktober 2009 Ja, kanskje jeg skulle det. Tenkte jeg bare skulle høre om jeg har gjort noen åpenlyse feil her... Misforståelser.. kanskje... Men de har iallfall formidlet ting videre til eksen min (skravlehønder deluxe hele gjengen, både mennene og damene), og han skriver jo at de ble sur for ting som jeg faktisk sa... Jaja.. jeg skal prøve å la være å bry meg. Og så får jeg se om jeg gidder spørre. Hun dama som ble sur pga jeg spurte hvem mannen hennes er, er ikke ei jeg har truffet før. HI
Tokatter_USA Skrevet 15. oktober 2009 #16 Skrevet 15. oktober 2009 Det kan være lurt å bruke ordet misforståelse, for da legger du ikke skyld på noen. Det er et diplomatisk ord. Dessuten kan misforståelsen ligge i hva du mente med spørsmålene. Ellers ser ikke jeg noe galt i spørsmålene dine.
Tokatter_USA Skrevet 15. oktober 2009 #17 Skrevet 15. oktober 2009 Eller kanskje de slett ikke er sure, at det ligger en misforståelse der.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #18 Skrevet 15. oktober 2009 Tror det må være disse damene som har litt småparanoide antenner ute, siden du nå er singel, men har en ex fra samme land som deres menn... Det finnes jo en del damer som tror at alenemødre er mannegale, ektemannstjelende og desperate.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #19 Skrevet 15. oktober 2009 Er du sikker på at de faktisk er sur på deg da? Kanskje det er i eksen din sitt hode det foregår? Du har jo fått denne beskjeden, så da kan du jo du i grunn ringe henne å si fra og spørre om hun ble fornærmet på deg?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #20 Skrevet 15. oktober 2009 Det er mulig at de har noe med kulturforsåelsen å gjøre.. Vis de ikke er 100% norske, så er det ikke sikkert de liker å snakke privat slik vi gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå