Minilille Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Pga økonomien har vi valgt 100% dekning. Dvs at jeg får 34 uker hjemme, og tenker å ta 5uker ferie etter det før far skal ut 10 uker. Selv om vi har fått mer permisjon dette året innså jeg plutselig at dette medfører å begynne å jobbe når babyen fortsatt bare er en baby! 8 mnd! Etter farspermisjon er vi fortsatt i november og ungen er ikke et år engang! Jeg ser så innmari mørkt på våkennetter, amming, jobb, og dårlig samvittighet for at lille gullet som ikke kan gå en gang sitter innpakket på et akebrett i barnehagen... Huff, vi må seriøst forsøke å spare slik at vi får litt lengre tid hjemme, eller jeg kan jobbe kveld en periode eller noe..Kanskje pappaen kan ta gradert mens jeg jobber deltid... Hvordan tenker dere å ordne dere?
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Vi velger 80% dekning. Jeg har termin 22. november, og skal ikke ut i jobb igjen før januar 2011. Når permisjonen er over skal jeg ha 7 uker ferie og litt avspasering. Ikke lett å få barnehageplass i oktober/november. Vi taper litt penger på det, men vi har visst det lenge og spart penger:-) Da er lille pjokken vår nesten 14 måneder når han skal i barnehagen.
Elvegris Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Vi har valgt 100 % dekning da dette lønner seg rent økonomisk ift den stønaden man får fra NAV. I tillegg skal jeg ha tre måneder ulønnet permisjon.
gutt09+*11 Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Hva med å ta flexibelt uttak over en periode? På den måten strekker du permisjonen litt lenger. Vi skal i ca 7 av ukene jobbe 50% og 50% permisjon.
mrs tomboy Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 vi har også 100 prosent, mannen min skal ha det meste av tiden da han ønsker å være hjemme mer enn meg... så legger vi begge inn ferie sånn at permisjonen blir flyttet på. Etter det har vi lagt opp penger til at jeg kan være hjemme til etter jul. Var også bekymret over at den lille skal måtte begynne i barnehage for tidlig... Vi får heller leve litt billigere i noen mnd, men det er det verdt! syns 1 åring er for liten til å begynne i barnehage, så bedre å være hjemme med de så lenge en kan klare det økonomisk. 32 dager igjen!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 16. oktober 2009 #6 Skrevet 16. oktober 2009 Vi har valgt 80% dekning. Så når sommeren kommer skal jeg i juni ta ut ferie, da forskyver jeg permisjonen noen uker. Han jeg bor med skal ikke ta sine 10 uker sammenhengende, men han tar litt ettersom jeg skal jobbe når jeg går tilbake til jobben. Jobber i helsevesenet, turnus arbeid - så noen uker har jeg omtrent ikke jobbing osv.. Har kun 25,5% fast, jobber resten ekstra. Skal være hjemme ett år ekstra har jeg planlagt, da med min lille stilling pluss litt ekstra vakter på kveld/helg og kontantstøtten. Så blir det bhg når knøttet er ca 22 mnd..
*1+1=2 små* Skrevet 16. oktober 2009 #7 Skrevet 16. oktober 2009 Vi har valgt fleksibelt uttak fordi jeg er student. Mannen skal være hjemme 3 dager i uka og dermed har han permisjon i over 1 år faktisk....fantastisk=)
♥vinterbaby♥ Skrevet 16. oktober 2009 #8 Skrevet 16. oktober 2009 Sniker litt her en uke for tidlig, men vi har valgt 80% dekning.. Da får jeg 46 uker hjemme, så 10 uker hjemme med pappa hvor jeg kan jobbe fullt.. Vi vil ikke sende jenta i barnehage når permisjon er ferdig, så jeg velger å bare jobbe noen kvelder i uka etter dette, så klarer vi oss med kontantstøtte, barnetrygd og litt lønn ved siden av... Så blir det eventuelt barnehageplass når jenta er 2 år;)
Tigerpote Skrevet 16. oktober 2009 #9 Skrevet 16. oktober 2009 Vi har valgt 80% dekning. Jeg vil tro det økonomisk sett vil gå opp i opp, da vi også må tenke på at vi ikke betaler like mye skatt når inntekten går ned. Fra midten av november neste år, må hun mest trolig i bhg (hvis vi får plass) eller vi må finne dagmamma... Hun vil da være drøye året gammel (hvis hun har tenkt til å komme snart da...).
JOYCE Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 En liten rettelse...36 uker, ikke 34 uker.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 Pga økonomi tar vi 100% dekning denne gangen, men ellers gjør vi det helt likt som sist. Jeg skal ha permisjon i 3 mnd og så skal mannen min og jeg jobbe annenhver uke resten av permisjonstida... Inkludert ferie regner vi med at lillegutt skal starte i bhg når han er ca 11mnd. Håper det går greit i forhold til bhgplass ettersom storebror allerede har plass der... Blir spennende å se!
Ouagadougou Skrevet 16. oktober 2009 #12 Skrevet 16. oktober 2009 Vi har valgt 100% da dette totalt sett gir den største utbetalingen. Vi kommmer til å sette av penger hver mnd, i tillegg til at vi allerede har spart 60.000- for at jeg kan ta ut 22 uker ulønnet permisjon etter den vanlige permisjonen. Jeg har termin om 2,5 uker, skal være hjemme til .jan 2011- da overtar pappaen som da tar sine 10 uker. Vi håper på å få kontantstøtte i noen mnd etter at babyen har blitt 1 år. Med førstemann hadde vi 80% og jeg gikk tilbake i full jobb (ny jobb) når hun var 11 mnd- syntes det var veldig tøft. Datteren vår begynte i barnehage når hun var 13 mnd- gikk helt fint, men syntes hun var litt for liten. Synes det derfor er veldig fint om vi klarer det øknonomisk å være hjemme til nr to er ca 16 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå