Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Hei!! Har veldig lyst til å slifte etternavn på minn sønn på 15 månder. Han har nå bf sitt etternavn men følere det blir det rette at han nå har mitt etternavn. Siden han bor 80% til meg. Blir det feil av meg å bytte etternavn på sønnen min? Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Har du foreldreansvaret alene? Om du har det, så kan du bare gjøre som du vil ang dette. Har dere derimot delt foreldreansvar, så kan du ikke gjøre dette uten fars samtykke. Og foreldreansvar er noe annet enn omsorg. Mine barn har jeg foreldreansvar alene på, men de har fars etternavn likevel. Dette var mitt valg:)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Kan du def hva delt foreldreansvar er. Han har gutten en dag i uken og annen hver helg. Stå på overgangsstønaden at jeg har aleneforsørger
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Foreldreansvar er et juridisk begrep og har ikke med hvem som har daglig omsorg for barnet/-a. Heller ikke med mengden samvær, eller mangel på samvær å gjøre. Dersom dere bodde sammen(registrert i folkeregisteret) eller var gift da ungen ble født, og ungen er født etter 1/1-06, så har dere felles foreldreansvar. Dersom du skrev under på delt foreldreansvar på samme arket som barnefar tok på seg farskapet, så har dere delt foreldreansvar selv om dere ikke bodde sammen da ungen ble født. Dersom du ikke skrev under da og dere aldri har bodd sammen, eller ungen er født før 1/1-06(og dere ikke var gift), så har du foreldreansvaret alene.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Ok takk for svaret, da har vi delt foreldreansvar. Da blir desverre ikke navneskifte. Fordi det er han helt i mot. Huff vil ikke ha det etternavne. men men må vel bare lære meg å leve med det
neekap Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Da eksen forlot meg og datteren vår, tenkte jeg det samme som deg. Vi har delt foreldreansvar og han har henne annenhver helg og hver onsdag. Han var selvsagt helt imot dette. Men etter en stund tenkte jeg som så at dette er jo datteren hans også, og jeg synes det er hyggelig for henne at hun har navnet til pappaen sin.. Hun er nå 16 mnd, og har mitt etternavn som mellomnavn. Du blir nok vant til det, som jeg er blitt )
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Jo gjør jo sikkert det, men merker at jeg blir bare mer og mer provosert. Vi hadde klare regler angånde legging og rutiner, sønnen vår trenger det fordi han sliter mye med forlite søvn og det hjelper i hvertfall ikke åoverse rutinene. Han er snar 15 månder og nå tenker bf at han ser han så lite så det skader ikke at han er oppe 1-2 timer lengere en hva rutinene er. Begynnte først med det i helgen her så jeg er veldig spent på hvordan sønnen vår er når han kommer hjem i morgen. Merker aat jeg gruver meg litt, redd for at jeg må bruke flere dager for å få han tilbake til gamle rutiner. Bf har innsett at vi ikke kommer til å bli i lag mer uansett om han ikke klarer å komme over forholdet vårres. Noe som jeg har gjort lenge før det ble slutt. Siste året var jeg mer eller mindre i lag med han fordi vi hadde en sønn i lag. Nå prøver han å gjøre mitt liv surere og surere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå