Gå til innhold

Ang søsters forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager langt innhold, men må få luftet ut.

Kort historie:

Min søster på 26 har blitt sammen med noe jeg vil kalle psykopat, som fikk henne til å kutte kontakt med familie og venner, si opp jobb, avskaffe mobil og flytte til en hytte på sørlandet.

Lang Historie:

Min søster ble for 3-4 mnd siden sammen med en fyr hun har kjent noen år, hadde vel kansje noe på gang for noen år siden også.

Hun har alltid vært veldig flink til å ha kontakt med familie, foreldre, søsken, og sine 2 små tantebarn som jeg er far til.

Jeg har disse annenhver helg, og en dag i uka, og hun prøvde alltid å tilrettelegge jobb og planer så hun kunne besøke oss for å være sammen med de.

Hun trivdes veldig godt i deres selskap, noe også de små satte veldig stor pris på, vi dro i teater, på stranda, gikk turer osv.

Våre foreldre skiltes da vi var små, og hun har bodd litt hos både vår mor og far, avstanden mellom de har aldri vært stor, 10 mil ca på det meste.

So far so good......

Som sagt, for ca 4mnd siden ble hun sammen med en type, jeg hadde aldri møtt han før, men noen i familien hadde dårlige erfaringer fra tidligere møter.

Første gang jeg traff han var det med litt forhåpninger, jøss, søsteren min, fotballhateren, spurte om vi skulle se United på pub :)

Så jeg dro for å plukke de opp, søsteren min, og beklager utrykket, en boms, han så rett og slett ut som en av de som snakker tregt og himler med øya etter å ha innhalert noe de ikke tåler.

Men, får gi han en sjangse, så vi drar på puben for å se fotball.............angrer enda.

Den fotballkampen skulle jeg heller droppet, han var frem og tilbake fra bord til bord der inne, diskuterte og var frekk mot både personale og gjester, og jeg ble flau ved å være der sammen med han, og det så jeg min søster ble og.

Jeg har aldri vært en som misliker folk, eller dømmer folk før jeg kjenner de, men her var det et eller annet som skurret allerede første gang jeg møtte han.

Neste møte virket han også halvveis ruset på et eller annet, antar noe røykbart, forsynte seg så det holdt helt på et eget initiativ av alkohol i et selskap som ikke var ment som fyllefest, men familieselskap, var frekk mot både familie og venner av han som selskapet var for (18års dag).

Han og min søster satt på med meg til det selskapet, og i bilen hjem fortalte jeg det som det var, jeg likte ikke oppførselen hans, og sa at at vis jeg kun hadde mistanke om at han var ruset eller hadde drukket om han var med min søster på besøk til mine barn ville det bli første og siste gang.

Første gang etter, hadde jeg besøk av min søster, og han dukker opp, han var ihvertfall det jeg kaller brisen, og jeg ble temmelig irritert, men siden barna var der og koste seg med tanten sin, sa jeg ingenting, men forlot stille rommet.

Sendte så en melding til min søster etter de hadde gått om at det var siste gang han var med, men bare å komme på besøk alene.

Etter det har ikke mine barn sett tanten sin, eller jeg min søster.

Oppå alt dette, har de nå flyttet til en hytte på sørlandet, etter å ha forlatt en leilighet søstern min leide av en venninde, i den stand at flere familiemedlemmer holdt på i flere dager med flytting og vasking, uten et ord fra de, Han har flere ganger skjelt ut min mor offentlig, kalt barna mine både det ene og andre.

Søstern min har avskaffet mobilen, eneste måten å nå henne på er via hans mobil, men så fort noen prater med henne tar han over etter en liten stund.

Nå har det gått såpass lang tid at jeg ikke bryr meg så mine, men min mor gjør. og barna mine spør også stadig etter tanta si.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Jeg ville ha ventet en måned eller to så reist ned og tatt med søstern hjem på en liten ferie. Bare latt henne få være i familien uten at noen hakker på kjæresten hennes, men etterhvert gjort det klart at hvis hun vil ut får hun ALL hjelpen hun trenger og mer til. Ville også ha gjort det klart at hun er dypt savnet og høyt elsket..

Har dere snakket med politet om denne fyren eller? Det kan jo være en mulighet å rydde han litt av veien gjennom dem hvis han er konstant ruset på et eller annet..

Lykke til iallefall, dette kan ikke være lett for noen av dere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...