Gå til innhold

Kjæreste som ikke hjelper til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig når man er i et nytt forhold at kjæresten ikke tilbyr seg til å hjelpe til når han vet at man hadde trengt hjelp ?

Han er veldig opptatt av at jeg skal ordne ting selv. Egentlig bagatell men hvorfor ikke tilby seg å skifte vinterdekk for meg istedenfor at jeg må betale et verksted for å gjøre det ?

Betale en butikk for å frakte en vare hjem til meg, selvom han kjører forbi her hver eneste dag og har stor nok bil til å hjelpe til.

Begynner å bli litt skeptiskt her fordi jeg ville ha tilbydd min hjelp med engang hvis det var noe han trengte hjelp med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han synes du er litt hjelpeløs og burde lære deg å fikse ting selv?

Skrevet

Hvorfor MÅ du betale et verksted for å skifte dekk da?

Skrevet

Menn tenker avogtil ikke like langt som oss da...Har du husket å be ham om hjelp? Greit at det hadde vært ok å bli tilbudt hjelp,men spesielt det med å få tilkjørt noe, da burde du spurt.

Dette med dekkskifte hater han kanskjelike mye som du hater det, ergo like greit at du betalte for å få det gjort? :)

Skrevet

kanskje eksen hans var mester i å ikke gjøre noe og han ikke vil i samme situsjonen en gang til?

Kanskje han egentlig er fra mars og ikke skjønner hva hjelpe er?

kanskje han ser på deg som en sterk kvinne som ikke trenger hjelp?

Kanskje han føler seg utilpass med å hjelpe på den måten fordi forholdet er ferskt?

kanskje det hadde vært like greit å spørre han istedet for en hel haug med gale damer og menn som verken kjenner den ene eller andre?

Skrevet

Tja, jeg legger om dekk selv, og låner heller henger og henter tingene mine selv, men så er jeg veldig selvstendig og da. Mulig han rekner med at du ordner dette selv, og ikke tenker over det. Han har kanskje ikke mer lyst enn deg til å gjøre desse tingene, så hvorfor skal han det?

Skrevet

Hmm.. her var det mannen min som leverte bilen sin inn for å få skifta dekk, medan eg skifta på bilen min sjølv då me var kjærestar. Fall meg ikkje inn å tilby meg å skifte på hans bil! Han tilbydde seg heller ikkje å hjelpe meg med mange praktiske ting, fordi han rekna med at eg klarte det sjølv. Om eg trong hjelp, så spurte eg. Har hatt kjærestar som var meir "faderlige" til å hjelpe meg, så det var litt uvant, men fann ut at det eigentleg var at han såg på meg som ei likestilt, sjølvstendig og sjølvhjelpen dame.

Skrevet

Jeg er vel det motsatte av hjelpeløs, kan være som noen skrev her at han ikke tenker over det siden jeg klarer det meste selv.

Er vel bare vant med at en tilbyr seg til å hjelpe til, fordi det gjør jeg selv.

Siden vi har ganske mange barn imellom oss så ser jeg vel etter egenskaper som viser at jeg ikke kommer til å ende opp med all jobben.. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...