Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg kunne tenkt meg det, er det noe spesielt jeg må eller ha for å bli det ? Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Man blir plukket ut utfra bosted, alder, jobb osv. Og så får man innkalling i posten. Det er ikke noe man melder seg på. Det plukkes ut fra folkeregisteret.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Det er vel noe alle kan risikere å bli innkalt til... er vel en folkeplikt det..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Viktig at ikke en annen jury har kommet deg i forkjøpet og dømt DEG for noe.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Ok, er det sånn det fungerer. Er selv ikke dømt for noe 20.29 HI
aanonym Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Det der er helt feil. De lokale kommunestyrene velger ut meddommere til ting- og lagrett. Ut fra denne listen blir man plukket ut med jevne mellomrom til å være meddomer/sitte i jury i rettssaker.
aanonym Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Sjekk hjemmeside til kommunen din, og meld din interesse til den som har med meddommere å gjøre. Meddommere til ting- og lagrett oppnevnes etter kommunestyrevalg, men det er alltids frafall. Her er de opplysingene du trenger: http://www.domstol.no/DAtemplates/Article____3094.aspx?epslanguage=NO
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå