Gå til innhold

"Menssmerter", noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :-) Jeg velger å legge denne posten under anonymforumet da det ikke er nok ett "er jeg gravid?!?!?!" emne. Jeg har ikke glemt en eneste p-pille, og tatt den til nogenlunde samme tidspunkt hver dag (microgynon), har gått på de i 5 år.

Problemet er at jeg har hatt noe som ligner på menssmerter i snart to uker nå, samt litt økt utflod, jeg er også småkvalm (men tror det kommer mest av at jeg er sulten, eier ikke matlyst for tiden). Jeg tror ikke at jeg er gravid, for da har jeg isåfall hatt mensen mens jeg har vært det, for ingen får vel slike symptomer så tidlig?

Skal prøve å sette opp en oversikt her:

Uke 1:

Mandag - tar siste pille før pillefri uke.

Onsdag og torsdag - sex.

Fredag - mensen

Uke 2:

Tirsdag - begynner med pillen igjen.

Onsdag - mensen ferdig (en dag "for tidlig")

Torsdag og lørdag - sex.

Lørdag - Begynner så smått å få noe som ligner på menssmerter, samt økt utflod (hvit, "seig", lukter ikke)

Uke 3:

Svake stikkinger i eggstokkene, mest på venstre side. Konstante svake menssmerter (kun rundt livmoren og omeng, ikke rygg etc). Ikke helt bra i magen, avføring daglig (akkurat som det pleier å være når jeg har mensen, det kommer "begge" veier, heheh)

Uke 4:

Nåværende uke.

Som 3 uke , men litt mindre utflod, fortsatt hvitt. Fortsatt på do daglig (er ikke dårlig i magen, men daglig er ofte for meg, pleier å være 2-3 dager mellom, bortsett fra den uken jeg har mensen, har ikke spist noe mer enn jeg pleier). Temp ca 37, pleier å ligge på 36,5.

Skal ta den siste p-pillen nå på mandag før en ny pillefri uke.

Er det noen som har opplevd noe lignede, evt har en teori om hva det kan være? Har aldri opplevd dette før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kom deg til legen , dette må du få undrersøkt bare tull og gå og lure lykkke til

Skrevet

Trådstarter her.

Har time til legen på mandag, men tenkte å høre om noen hadde opplevd noe lignede her :-)

Skrevet

Trådstarter igjen.

Legen ville at jeg skulle ta en graviditetstest, men det er fortsatt 1 uke til jeg skal ha mens igjen, så det vil vel ikke være noe utslag på denne?

Skrevet

Jeg fikk påvist graviditet hos lege en uke før forventet mens. Jeg hadde menssmerter fra eggløsning og fremover, kvalme, hetetokter, trøtthet samt en blødning. Jeg dro til lege fordi jeg trodde jeg hadde en infeksjon, men det viste seg å være en liten baby som nå er 9 mnd.

Jeg fikk først beskjed av lege at graviditetstesten min var negativ, men de ringte meg en time senere for å si at de hadde sett nærmere på testen og den hadde blitt positiv.

Skrevet

Dersom du tar p-piller, og disse taes riktig, er jo sjansen for å skulle bli gravid noe sånt som 0,1 %, altså uhyrlig liten.

Jeg hadde både blødninger og menssmerter (heftige) i første tri.

Symptomene på graviditet er der jo, men som sagt er det liten sjanse for å bli gravid på p-piller (selv om det jo har skjedd før deg).

Lykke til - enten den ene eller andre veien, hva du enn måtte håpe på:)

Skrevet

Tok en test (CB digital) i dag, etter at legen ba meg om det, kjøpte på apoteket. Den var negativ. Men det er fortsatt en uke til mens, det sto på pakken at 51% av gravide får positivt svar 4 dager før forventet mens så skjønner ikke hvorfor legen skulle ha meg til å ta en test så tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...