frinella Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg bruker den kun å vare opp, koke ris og poppe poppcorn-
3småtroll♥ Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Varme vann til mme, lager popcorn 2 ganger i året og tiner kjøtt hvis det er totalt krise = min mann har glemt å ta opp av fryseren;)
Zitro Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 Tine kjøtt og varme restemat (pizza, gryter, poteter o.l.)
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Bruker den til å stable kokebøker og regninger på
Mamma med to søte små Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Kastet microen for 1 1/2 år siden, har ikke savnet den faktisk. Planen var at vi skulle kjøpe ny rett etterpå, men det har ikke blitt noe av ennå...
Store My Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Har ikke micro for jeg aner ikke hva jeg skulle bruke den til ;-)
frk Nilsen Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Har ikke micro... Om vi hadde hatt en i hus, så hadde den nok kun blitt brukt til popcorn. Og det kan jeg strengt tatt klare å poppe i en kjele ;-P
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Hver dag bruker vi den til å varme melk til lillebror og til å tine kjøtt til middag/lunsj. Og den brukes til å varme babygrøt/middagsglass. Og ellers til å varme opp teen min, som alltid blir kald, eller å lage havregrøt til støresøster...og seff popcorn innimellom Den microen er ihvertfall verdt sin pris i gull her i huset
Hikken Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Barnemat, middagsrester, bolletining, smelte ost, smelte smør, smelte ,sjokolade, brukte den til mme i ett år, popcorn en sjelden gang, grøt til frøken osv. Breuker den minst fem ganger om dagen )
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 Tine brød stort sett. Men brukte den til å varme middagsglass til lillemann når han spiste det. Tine kjøtt hvis jeg har glemt å ta opp.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #11 Skrevet 15. oktober 2009 Varme vann til mme og babygrøt, popping av popcorn og en sjelden gang til oppvarming av restemat om vi hadde noe godt til middag.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #12 Skrevet 15. oktober 2009 lage havregryn, tine div mat... varm sjokomelk på kalde kvelder :-)))
Mrs. Bouquet Skrevet 15. oktober 2009 #13 Skrevet 15. oktober 2009 Mme, babygrøt, tiner is på boks, varmer opp middagsrester veldig ofte, lager fløtegratinerte poteter, ostesmørbrød osv. Bruker den mange ganger daglig og hadde måtte vri hjernen skikkelig om jeg plutselig stod uten.
Ranveig R Skrevet 15. oktober 2009 #14 Skrevet 15. oktober 2009 Brukar den så å seie aldri. Kanskje 1 gong pr 2 mnd til micropop, kanskje like ofte til å smelte smør. Men brukar som regel heller panne til det siste. Med induksjonskomfyr går det kjappare enn i microen uansett. Middagsrester varmar vi i panne, frose kjøt legg vi i lunka vatn. Eg er generelt litt skeptisk til microen sidan eg ikkje heilt forstår kva den gjer med maten. Den må jo forandre på heile oppbygginga av f.eks. brød, det blir jo først heilt suppe og deretter steinhardt etter nokre sekund for lenge der inne. Nei, eg er glad i steikeovnen og saladmaster-grytene mine ;o)
temine Skrevet 15. oktober 2009 #15 Skrevet 15. oktober 2009 Varme middagsrester, babymat, havregrøt, popcorn, lage kakao, tine brød/rundstykker og tine annen mat. Er ikke så flink til å planlegge middagen så lnag tid i forveien:)
LoveActually Skrevet 15. oktober 2009 #16 Skrevet 15. oktober 2009 popcorn ;-) Og til å varme opp en pute til å ha på vond nakke...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. oktober 2009 #17 Skrevet 15. oktober 2009 tine brød, lage havregrøt til jonas, varme mat, varme mme, poppe popcorn ++++
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #18 Skrevet 15. oktober 2009 Smelte smør og sjokolade. Koke havregynsgrøt. I love tupperware!! Varme sjokomelk til barna= "kakao" Popcorn har jeg ikke turt etter at det tok fyr før det startet å poppe. Pysete ja! Varmer litt mat i den. Men det er svært sjelden vi har rester. Synes at julemiddagen blir bedre om vi ettervarmer den i micro enn stekeovn. Blir lett tørt kjøttet da! Vi bruker egentlig micro så sjelden at jeg godt kan tenke meg å frigjort plassen på kjøkkenbenken! Men så er det nå slik da, at de gangene vi trenger den, da er den gull verdt ja!
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #19 Skrevet 15. oktober 2009 har nettopp kastet den etter å ha lest masse negativt om hva den gjør med maten. Dvs ungene fikk lov å sprenge et egg i den før vi kastet den.......Blir nok aldri å kjøpe ny nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå