Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på utstyr og diverse til babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde vi hadde vært så forsiktige med pengebruken: kjøpt brukt, handlet på tilbud, arvet, fått, lånt m.m, men når jeg begynner å tenke over hva vi har brukt har jammen tusenlappene flydd av gårde likevel! Og enda mangler vi en del ting og tang.

Av ren nyskjerrighet: Hvor mye bruker dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke brukt så veldig mye ennå. Kjøpt det meste brukt og arvet. Vi har kanskje brukt ca 5000kr på utstyr og klær:-) Kjekt å ha en søster som man får kjøpt pent brukt utstyr av for en billig penge:-)

Skrevet

Har kjøpt et liggeskinn og en stellematte, ellers har vi arvet absolutt alt :cD Ble veldig billig dette her, foreløpig. Er veldig glad i gjenbruk, og får vondt av å kjøpe minibodyer og greier som kun kan brukes 2 ganger, før det er for smått.

Skrevet

Har mistet tellinga, men har helt sikkert passert 20.000..... Huff, masse penger, men vi har ventet så lenge på prinsen, og har forsåvidt en ok økonomi. Er så koselig å handle inn til den store begivenheten :-) Har blitt litt mer fornuftig på slutten (den verste shopping-hungeren er stilt) så har arvet og kjøpt en del brukt av det siste på listen.

Skrevet

Vi har jente fra før, men venter gutt nå og da er det litt klær som må kjøpes inn. Vi har også kjøpt vogn (brukt) nå fordi den forrige brakk i håndtaket... Ellers arver vi og får endel rundt om, har endel fra før, men likevel må vi ha noe nytt. Har kjøpt ny stellematte, nytt lammeskin, litt klær i str 50 og 56, noen kluter, litt stelleprodukter, et teppe og et par håndklær. Så tilsammen, men vogna, har vi nok brukt rundt 5000 kr.

Skrevet

Med skam å melde.... Ingenting!

Svigermor har svart belte i shopping, mens jeg er mer uinteressert. Dette er første jente-barnebarn på min manns side, så hun har gått amok...

Skrevet

Ny TFK vogn med alt utstyr: 5300,-

Ny seng: 1700,-

Ny bilstol: 800,-

Ny dunpose: 500,-

stellebord: 350,-

Sengtøy/dyne: 400,-

Babybjørn bæreselle: 250,-

Klær: 300,-

= 9 600,-

Det gjenstår litt småtteri nå, men de store utgiftene er betalt. Har spart en del ved å handle på salg og fra Kiddies24.com. Noe har jeg handlet på Finn.no

Men det ble ganske dyrt alikevell, men det er litt morsomt med noen behov.

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke peiling på! Må innrømme eg gikk litt amok da vi fikk vite kjønn, men har roet meg nå-til samboers lettelse ;)

Skrevet

Ikke så mye, arvet seng, masse klær og fått vogn(brukt) og stellebord. det vi har brukt penger på er bilstol(Den vil vi ikke kjøpe brukt, kjøpte den på salg på babyshop og sparte noen tusenlapper på det) så vi har vel brukt ca 5000 tilsammen. Vet også at etter fødsel og så kommer bestemødre og tanter til å gå amokk med kleskjøp...

Men kommer sikkert noe tillegg etter fødsel tenker jeg....

Skrevet

Til den i magen har vi ikke brukt mange kronene. Seng med alt utstyr hadde vi etter storebror, samme med bilstolen, vognen skal også brukes opp igjen, vognposen også.. Eneste vi ha kjøpt er noen få plagg, dyne til vugga og sengetøy til den.

Skrevet

Sikkert altfor mye :)

Men vi er over 30 begge to og ingen av oss har barn fra før, så det er litt moro å kjøpe nytt også.

Kjøpte ny vogn i Sverige i sommer (Emmaljunga Edge), den kosta ca 8000 svenske kroner med stelleveske.

Ellers har vi kjøpt stellekommode (1900,-), sprinkelseng og madrass fra ikea (ca 1300,- tilsammen), Dyner og sengetøy (1000-2000 sånn ca), og litt klær. Har også litt klær fra da jeg selv var liten, så hvis det blir jente blir det mange fine 70-talls kjoler og sparkebukser.. hehe

Bilsete og vognpose har vi lånt.

Skrevet

Vi har kjøpt litt brukt og avrvet fra eldre søsken med barn, likevel brukte vi godt over 10 000 kr i utstyr til babyen. Det er så mye man bare må ha. Jeg tror ca 14 000 kr i utstyr som vogn, seng, bilsete, stellebord ol er normalt. Tar du med klær og div som lekegring/trappe grind gjennom første året blir det fort 30 000 kr.

Skrevet

Vi venter vårt første barn og ville handle alt nytt... Har brukt rundt 15-20.000kr tenker jeg! Da har vi handlet vogn og bilsete på tilbud på babyproffsen på nordby;) Og seng og stellebord på IKEA, så ble ikke veldig dyrt det heller...

Brio kombivogn - 5000,-

Acta graco logico s - 1000,- med base

sprinkelseng - 800,-

stellebord x 2 - 1200,-

+ madrass, dyner, sengesett, klær, håndklær, kluter, lammeskinn, stellemadrasser, tepper....

Blir endel kroner, men hvis man deler utgiftene på 2-3 barn blir det ikke så ille;)

Skrevet

Alt for mye, men jeg synes det er gøy å planlegge til den lille.. også tenker jeg at ettersom vi har god råd, kan vi fint bruke penger på det vi vil. dessuten selger jeg jo alt igjen når vi ikke trenger det mer, og da sitter jeg jo igje med ca 1/3 av det jeg la ut opprinnelig..

Vi har ikke arvet noe, desverre, og solgte alt etter førstemann.. derfor måtte alt fra barnesete, vugge, seng, vogn, klær, stellerbord mm handles inn.. men jeg koser meg med innkjøpene jeg, og bryr meg ikke om at noen rundt oss synes vi er råflotte og handler mye..

Når det gjelder uttyr tenker jeg som så: Vi skal ha det som gjør det enklest mulig for oss å få en baby til i huset.. Når ting er tilrettelagt synes jeg det blir mindre stress..

Skrevet

vi har også brukt ganske masse når vi sitter og tenker oss om... Er første barnet vårt så har mått kjøpt en del. Har nok blitt nermere 20 000 her og er jeg redd... Ja, ja.. Hun er nok fortjent det..

Skrevet

vi har brukt ca 14500 kr tilsammen. Har kjøpt mesteparten i kjønnsnøytrale farger, så vi kan bruke tingene til flere barn:

vogn+stelleveske (sverige) 6500 kr

vognpose (sverige) 300 kr

seng+madrass+overmadrass+sengehimmel+stang ca 1750 kr

klær 800 kr

maxi cosi bilsete med base 2600 kr

lammeskinn 2 stk (sverige) 1000 kr

dyner+sengetøy 750 kr

stelleutstyr 340 kr

kjøpt brukt: stellebord, ammepute, vippestol 430 kr

Skrevet

Bagvogn/ sportsvogn og bilsete 8500

Lammeskinn 349

Seng+ madrass og sengesett 700

Ulldress + ullue 400

Har ikke arvet noe, men har litt klær fra jenta vår + Ergo bæresele

Mye vi ikke har kjøpt enda men jeg tenker at ikke alt må være på plass før fødselen heller. Det jeg er mest på utkikk etter nå er stelleveske, og her kan det godt gå en 1000 lapp.. Det hadde vi ikke sist, og jeg ønsker meg en skikkelig bra en denne gangen.

Skrevet

Vi har såpass bra økonomi, så her i gården blir det ikke spart på noe. Har nok handlet en del dyrt utstyr, men når vi har har penger til det så syns jeg det er greit å bruke masse på den lille også.

Skrevet

Vi har sikkert handlet for 20 000 snart vi også. Veldig glad i fine klær og nye ting. Men det blir fort glemt. Det er jo masse man trenger føler jeg, vogn, og sengetøy, skap, vugger, klær osv...

Skrevet

Vi har kjøpt alt nytt, første barn og første barnebarn på begge sider.

Vi har brukt ca.8000 kr til stellematte, bilstol, sengetøy, badebalje,kluter og tøy.

Ellers har besteforeldre kjøpt seng, madrass, skap, gyngestol, stellekommode, teppe og vogn.

Skrevet

Jeg tror det har blitt rundt 8000 for alt, klær inkl. Vi har ikke arvet noe. Har fått en del klær i gave da.

Kjøpte vogn og bilstol brukt, og skal bruke skinnposen etter meg.

Vi har handlet det meste på Ikea:)

Skrevet

9- 10 000 regner jeg med. Men da har vi fått 5000 til vogn, pluss saueskinn, seng og madrass. Pengene har gått til dyne, vognpose, klær, lagt inn 2000 selv til vogn, og stelleting som badebalje, stelleunderlag, tepper, etc. Penger går fort! Men jeg har jo heller ikke kjøpt det billigste da...

Skrevet

Her har vi shoppet til bankkontoen nesten ble rød... Det største enkeltkjøpet vi har gjort, er å kjøpe bil. Har ikke hatt bil tidligere og hadde nok ikke kjøpt bil nå hvis det ikke var for junior.

Ellers har vi kjøpt ny vogn og bilsete (m/base), klær, seng, stellebord, kommode osv.

Skrevet

oi, huff....Mistet kontrollen på pengebruken.La meg tenke...:

Barnevogn: 8200

Sprinkelseng: Fått av bekjent

Dyne, sengetøy etc: Ca. 1000

Kurv: 1200

Stellebord: 1400

Vippestol: 500

Bilsete: 2000

Voksipose: 1500

Div. klær: 2000 (?-ikke helt kontrollen her)

Lammeskinn: 300

Tror det var alt..Da blir det ca. 18.000

I tillegg mangler jeg alt av smokker, tåteflaske etc. (men er vel ikke største utgiiften heldigvis). Så har jeg også kjøpt ting JEG trenger til graviditeten, dvs: ammebh, ammeinnlegg, skal kjøpe brystpumpe etc. Ikke billig med barn altså:-/. Men sååå kos:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...