Gå til innhold

Sjå her!! Tilbakesending av Avent-flasker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg jobber på apotek og vi har fått denne informasjonen frå Midelfart Sonesson som forhandler Avent i Norge:

Har du gamle flasker med BPA får du ei ny BPA-fri flaske for kvar flaske du returnerer til dei! Du trenger ikkje kvittering.

Det holder å returnere sjølve flaska, flaskesmokken er BPA-fri.

Du sender flaskene og ditt navn og adresse til

Midelfart Sonesson AS

Drammensveien 134

0277 Oslo

Det er jo veldig snillt av dei å gjøre det, so benytt tilbudet! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet man at flasken er BPA-fri? Jeg kjøpte for en mnd. siden en helt vanlig Avent flaske, i liten størrelse merket Philips på apoteket. Siden det ikke står BPA noen steder på den, er den da BPA-fri?

Skrevet

Nei, det er vel motsatt. Det står BPA-fri på dem som er uten, står det ingenting på bakken, er det med. Slik har jeg forstått det i alle fall. ",)

Skrevet

Men hvor gamle flasker kan man sende inn? Jeg har nettopp funnet frem et lager, men de er jo 6 år gamle.... Hadde jo håpet å slippe å kjøpe nye flasker.......

Skrevet

De flaskene som er BPA fri er gulere i fargen enn de som inneholder BPA.

Skrevet

Fant dette på siden til Babyverden. En hadde sendt en e-post til Avent produsenten og fått dette svaret:

Hei og takk for din henvendelse,

Vi ønsker å erstatte dine eksisterende flasker med BPA frie flasker, det du gjør da er at du sender inn de flaskene som er i polykarbonat som det står ”Philips Avent” på og som er under 2 år til denne adressen:

Midelfart Sonesson AS

Drammensveien 134,

Postboks 144 Skøyen

0212 Oslo

Merk pakken med ”retur Avent” og send med din adresse.

Siden skruringen (den hvite ringen) og silikonsmokken ikke inneholder BPA anbefaler vi deg å beholde disse, siden de passer på de nye flaskene du får – ingen vits i å returnere disse, bedre å bruke de:) Da sender du inn kun selve flaskedelen i gjennomsiktig hard plast.

Dersom du er avhengig av flaskene daglig vil jeg anbefale deg at du beholder noen flasker, og sender inn disse senere til du har mottatt noen nye fra oss. Evt. kan du bruke skruringen og tåtesmokken på våre Magic kopper eller VIA beger – da får du en fullverdig tåteflaske og et BPA fritt alternativ. Både Magic koppene og VIA begrene er kjekke og ha til senere/annen bruk. Vi prøver å levere ut nye flasker så fort som mulig, men de sendes fra England så det vi kan ikke garantere at vi kan sende de med en gang.

Skrevet

Jeg mener Phillips tidligere har sagt at de erstatter flasker som er kjøpt for inntil 2 år siden, men jeg er ikke sikker.

Har selv et drøss med avent flasker som er kjøpt i 2004 og 2005, så jeg har nettopp sendt Phillips en mail og spurt om de bytter inn så gamle flasker, eller om jeg må kjøpe nye.

Skal gi en lyd her når jeg får svar fra dem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...