Gå til innhold

sykemelding-meniere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt opp jobben min i september. Hun nye som skal ta over etter meg begynner i midten av november. Har egentlig 3 mnd oppsigelsestid, men jeg vil slutte jo før desto bedre.

Har valgt å si opp siden sjefen min er helt forferdelig å jobbe sammen med. Jeg er ikke alene om å synes dette på jobben for å si det sånn.Jeg har feiget og har valgt å tie, trenger sårt bra referanser spesielt fra denne jobben...

Men, nå har min kroniske sykdom(har meniere) blusset veldig opp den siste uken. Utrolig vanskelig og tungt å gå på jobb! Går ut i fra at dette har sliti på meg psykisk i det siste.

Men, hva skjer hvis jeg evt blir sykemeldt nå?Jeg kan være syk i lengre perioder, men hvem vil dekke dette når jeg ikke lenger har jobb fra midten av november?

Har hatt omskolering tidligere. Fullførte ikke det siste året, fikk drømmejobben så jeg sluttet. Er det noen mulighet for at man kan få en ny runde med omskolering? Noen andre som har meniere her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du beholder sykemeldingen i inntil 1 år.

Skrevet

Du kan jo ikke få sykepenger når du ikke har noen jobb å bli sykemeldt fra!!

Siden du har sagt opp jobben din selv, får du 6 ukers karantene hos NAV før du får dagpenger (som arbeidsledig).

Kontakt NAV så snart som mulig og legg en plan med de!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...