Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Hva syns dere om navnet Sienna? Kan man bruke det i Norge eller blir det litt feil til norske etternavn?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Sienna Larsen liksom=))) hehe... Nei Sienna Miller funker bedre da gitt
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #3 Skrevet 15. oktober 2009 UIenlandske navn med norske etternavn er så Per-Harry-dårlig
mer enn bare mor Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 jeg synes det er fint.. men vet om en nydelig jente som heter det så er litt "vant" til det. gå for det du synes er fint du;) alltid noen som mener noe uansett - smaken er jo forskjellig... heldigvis.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Min venninne har døt sin vakre lille for Sienna. Men de har ikke et veldig norsk etternavn da...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 hahahahahha.....enig i Per-Harry dårlig. God beskrivelse.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Datteren min heter Sienna, så jeg syns naturlignok det er nydelig:) Ikke fått noen tilbakemeldinger overhodet på at flok syns det er et navn som høres utenlandsk ut (bortsett fra her inne da:) ) Jeg må si jeg egentlig ikke forstår de her inne som mener det. Det er jo et uvanlig navn i Norge, helt klart. Men utover det så syns jeg ikke det har noe "unoskt" over seg. Lett å uttale på norsk, ingen finurligheter i det heletatt syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Huff, jeg syns det er sånt et harrypreg over navnet! Kalle opp ungen etter homewrecker Sienna Miller liksom...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Er ofte av anonyme man får sannheten, vet du. Forøvrig heter hunden til venninna mi Sienna. Og jeg haaaater det navnet. Syns det eeer så stygt.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #10 Skrevet 15. oktober 2009 hehe, kalle opp ungen etter en modell/skuespiller. Tja.. Sienna Olsen liksom! LOL
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #11 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg elsker det navnet. Og det har ingenting med Sienna Miller å gjøre. Egentlig er Sienna navnet på en type sand. Sienna betyr rødbrun. Det er noe eksotisk og spennende over navnet syns jeg.. Får jeg en jente til skal hun hete det... http://en.wikipedia.org/wiki/Sienna Og det med at det ikke passer til norske etternavn.. Ashley Olsen høres det så mye værre ut? Mary Kate Olsen.. Mangel flere i statene som har norske etternavn.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #12 Skrevet 15. oktober 2009 Ærlig sak det. Jeg har fått kommentarer på navnet til den andre datteren min, så ville sikkert fått på Sienna også dersom folk syns det var et problem, tror jeg.
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #13 Skrevet 15. oktober 2009 Visste ikke hvem Sienna Miller var før lenge etter Sienna var kommet til verden jeg. Hørte navnet tilfeldig (en som vurderte å kalle datteren sin det) og falt pladask.
frøkenfrekk Skrevet 15. oktober 2009 #14 Skrevet 15. oktober 2009 Me, me, it's me!!! Hehe! (Hei tillab!) Ja, min datter heter Sienna. Vi har ikke et typisk norsk etternavn nei.
frøkenfrekk Skrevet 15. oktober 2009 #15 Skrevet 15. oktober 2009 Faktisk så er min historie om hvorfor vi valgte navnet Sienna til vår datter ganske artig. Mannen min sa hele tiden at han ventet på et tegn. Han klarte ikke å finne på noen navn. Men vi hadde vært inne på navnet Sienna. Men han mente likevel at han måtte få et tegn. Hehe! En dag skulle jeg på Cubus for å kjøpe en ny øyenskygge. Da jeg fant den jeg skulle ha, kikket jeg tilfeldigvis på baksiden av den, og gjett hva fargen het?! SIENNA!!! DER fikk mannen min tegnet sitt!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #16 Skrevet 15. oktober 2009 Ja, det var nok et moderne tegn fra Gud, Nene med prinsesse.. hoho
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #17 Skrevet 15. oktober 2009 Hehe.. Så Sienna har bare plutselig blitt populært, og har selvsagt iiiiingenting med Sienna Miller å gjøre? Yeah Right... "Neei, vi hørte det leeeenge før vi visste hvem Sienna Miller var".. La meg si en gang til: Yeah Riiiiight. Men for all del, helt greit navn. Eller forresten, jeg liker det virkelig ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2009 #18 Skrevet 15. oktober 2009 Hvis jeg hadde fått en Sienna hadde hun faktisk blitt hetende Sienna Larsen.. Høres ikke bra ut! Må nok holde meg til norske navn jeg.. Syns faktisk Silje eller Synne er penere enn Sienna
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #20 Skrevet 15. oktober 2009 Helt ærlig og oppriktig så visste jeg ikke hvem Sienna Miller var før jenta mi var født. Følger ikke så mye med jeg. Dessuten virker det som om Sienna Miller har vært mer i vinden de siste årene enn tidligere? (kan også være at jeg bare legger bedre merke til Sienna Miller-saker fordi jeg har en Sienna selv, vet ikke) Fant ut hvem Sienna Miller var rett etter jenta mi var født fordi jeg sa til noen hva hun het, og denne personen sa "åja, som i Sienna Miller?" Så da gikk jeg hen og googlet henne:)
Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #21 Skrevet 15. oktober 2009 Det har vel heller ikke blitt så populært? Sist jeg sjekket var det 16stk i Norge som het det.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #22 Skrevet 16. oktober 2009 Sienna er vel navnet på en farge? Et greit norsk ord, men kanskje fremdeles litt uvanlig som fornavn? Jeg vet ikke om noen som heter det, har derfor ikke noe forhold til det. Jeg hadde en tante som het Rosa, og Lilly er jo mye brukt. Brun og Rød er jo vanlige etternavn. Skulle ikke være noe i veien for å kalle barnet Sienna.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #23 Skrevet 16. oktober 2009 Ser ikke hva som er HARRY med navnet Sienna, men.... Det er jo eksotisk og pent.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #24 Skrevet 16. oktober 2009 Et noe overambisiøst par jeg kjenner har kalt sin datter Sienna. Tror det er fordi de vil at hun skal klare seg i den internasjonale verden. De har veldig store forhåpninger til barna sine om å bli vellykket så har sikkert sett for seg skole i USA eller England. Etternavnet er ganske norsk... så jeg syns det klinger serdeles dårlig. Syns navnet i seg selv er fint bor man i engelsktalende land, men her hjemme blir det enten veldig wanna-be eller blodharry, eller dermed harry er det vel rettere å si.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2009 #25 Skrevet 16. oktober 2009 Ser for meg ei mor som er under 25, ser hotell cæsar, robinson og leser "Det nye"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå