Gå til innhold

Kan dere se her litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille her har vært forkjølet i en uke. Idag fikk vi beskjeden at hun har stor vekst av phenumokokker og at vi skal begynne med antibiotika hvis hun får feber.

Jeg vet at de fleste mener at feber hos barn er når det er målt 38 og oppover, men jeg er ikke sikker på dette. Når hun er helt frisk og vi måler feber så ligger den på ca.36.8. Kl. 16.00 idag målte jeg 37.2 og nå måler vi 37.7. Vil det si at hun har feber???

Må tilføye at vår febermåler pipper annerledes når det er feber, dvs. den pipper slik når feberen ligger på 37.6 og oppover.

Hva synes dere damer??? Blir lett bekymret. Synes de phenumokkokene høres skumle ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hørt dette med at det ikke er feber før det er over 38 på barn. Men når barnet ditt vanligvis ligger på 36-tallet, og temperaturen var stigende fra kl 16 og utover, så ville jeg ha ventet meg feber i løpet av kvelden/natten kanskje..?

Skrevet

Uff...ja... Kanskje jeg bør hente antibiotika til henne på apoteket. Kjenner at jeg ikke har lyst å begynne med det, men vet at disse phenumokkokene kan føre til alvorlige ting som hjernehinbetennelse og det er det som skremmer meg:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...