Peders mamma Skrevet 15. oktober 2009 #1 Skrevet 15. oktober 2009 Han er straks seks mnd og har spist grøt i to mnd nå, har økt til to grøtmåltider for en stund siden i råd med helsesøster. Men den siste uken har det vært veldig vanskelig å få i han noe som helst grøt, har prøvd å ventet litt lengre før jeg her gitt han, prøvd å gitt litt før han er skrubbsulten, prøvd å gitt tidligere på kvelden så han ikke er trøtt når han skal spise...men nei..så slo det meg at han kanskje er lei grøten..men hva kan jeg gi han da? Har prøvd litt banan, spiser litt men er ikke helt gira på det.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Min er 9 mnd og har vært lei grøt i perioder... da har jeg gitt brødskive istedet...
Peders mamma Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2009 Kan jeg gi brød så tidlig?
Knotten & lille persille Skrevet 15. oktober 2009 #4 Skrevet 15. oktober 2009 Har du forsøkt å blande litt fruktmos i grøten? Det er skikkelig suksess her når vesla er grøtlei. Skjer med jevne mellomrom at hun vrir hodet unna og ikke vil ha. Da må jeg bytte merke eller blande inn litt frukt en stund.
Zupermam Skrevet 15. oktober 2009 #5 Skrevet 15. oktober 2009 Prøv å lag litt havregrøt, Bjørns Lettkokte , det likte begge min kjempegodt:). Jeg hadde litt kanel på toppen, og gav grøt og litt fruktmos ( revet eple, eller banan som er veldig godt sammen med grøten) sammen på skjeen. Har gitt rådet til andre, som også har hatt barn som har likt havregrøt veldig godt:)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 15. oktober 2009 #6 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg ville også prøvd å bytte merke eller tilsette noe fruktmos. Her har også Lillegutt spist grøt siden han var 4 mnd (straks 6 mnd), og er nå oppe i to porsjoner om dagen. Jeg har hatt flere varianter hele veien, og hvis han har fått maisgrøt på morgenen har han fått feks risgrøt på kvelden. Jeg har tenkt som så at hvis han ikke får samme grøt flere ganger om dagen hver dag, så blir han ikke lei det merket.. Jeg brukte samme grøten noen dager ved hver oppstart av nytt merke, for å se om han reagerte. Senere har jeg bare variert fra dag til dag uten at det har vært noe problem. Nå tenker jeg at han er så vant til grøt, at jeg ikke trenger å introdusere magen forsiktig for nye merker.
Peders mamma Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2009 Tusen takk for svar ! Skal kjøpe inn ny grøt, og teste ut litt frukt sammen med grøten..takk damer!))
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 15. oktober 2009 #8 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har jo ingen egner erfaringer med grøt da min førstefødte bare er 3 mnd gammel ennå. Men jeg tenker litt som Blomsterpiken & Lillegutt er inne på... det er vel kanskje litt viktig å variere litt med forskjellige grøt-typer?! Vi spiser jo heller ikke samme mat hver eneste dag. Vi varierer jo med ulikt pålegg på brødmaten slik at vi ikke skal bli lei. Så det kan jo være slik med de små at de rett og slett går lei grøten dersom de før den samme grøten hele tiden. Så det går vel an å variere med type grøt og evt tilsette diverse smaker i form av banan, eple/kanel, diverse fruktmoser og sånt for å gjøre den litt mer spennende Men dette er jo bare mine tanker da Har som sagt ingen egne erfaringer
Sunni Skrevet 15. oktober 2009 #9 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg synes det er godt gjort av lillemann å spise grøt naturell i to mnd før han ble lei..! Vi har utallige variasjoner: Kokt og stavmiksermost eple eller pære eller blanding. Most banan Aprikos (litt pes, må legge tørkede aprikoser i vann kvelden før...) kokt og most. Funker også med sviske. Melon, most Kanel på 1 ts maltekstrakt (kjøpes på rema, full av B-vitaminer) Mango (litt dyrt, men veldig godt) Vi har også kjøpt fruktmos på glass, typisk pære/mango, og hatt 1/3 i grøten hver dag i tre dager. Easypeasy... Lykke til!
Frk Vims Skrevet 16. oktober 2009 #10 Skrevet 16. oktober 2009 Hmm... tror jeg er litt ensporet og dårlig til å lage ting selv... men får dere tak i mange ulike grøttyper fra 4 mnd? Maisgrøt er nei her, spiser risgrøten til Hipp, men tror også det hadde vært fint med litt variasjon!
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 16. oktober 2009 #11 Skrevet 16. oktober 2009 Fra Nestle finnes det iallefall 3 typer grøt fra 4 mnd. Vanlig risgrøt, ris-hvete grøt og maisgrøten. Og den fra Hipp med banan-fersken. Men man kan også lage grøter selv av feks hirse.. Men det bruker jeg ikke tid på.. Vil heller prøve å lage middagsmaten selv. Peders mamma: Siden lillegutten din straks er 6 mnd, og han har spist grøt siden 4 mnd, så er det ikke noe problem å begynne m 6 mnd grøt. Er bare konsistensen som er litt tykkere sa hs til meg her om dagen. Hvis du synes det er vanskelig å finne annen 4-mnd grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå